Наукова робота

Наукова творчо-дослідницька лабораторія "Бельканто"

 

Наукова творчо-дослідницька лабораторія "Бельканто"

Керівник Світайло Світлана Валеріївна,  кандидат педагогічних наук, старший викладач  кафедри академічного та естрадного вокалу.

ПРОФІЛЬНА НАУКОВА ТЕМА:

«Компетентнісний підхід у вокальній підготовці студентів»

 Напрями діяльності:

1. Міждисциплінарний підхід у професійній підготовці майбутніх вокалістів. 2. Компетентнісна парадигма у підготовці майбутніх викладачів вокалу.

3. Методичні засади диригентської підготовки керівників вокальних ансамблів. 

Мета: активізувати наукові дослідження серед здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності музичне мистецтво; реалізувати наукові, творчі, духовні та інші інтереси студентів; брати участь в роботі наукових конференцій, семінарів, вебінарів, конкурсів.

Робота наукової творчо-дослідницької лабораторії «Бельканто» в 2022р.

Звіт наукової творчо-дослідницької лабораторії «Бельканто» за 2022р.

Звіт про роботу наукової творчо-дослідницької лабораторії «Бельканто»

План наукової творчо-дослідницької лабораторії Бельканто на 2023-2024 н.р.

План наукової творчо-дослідницької лабораторії Бельканто на 2024-2025 н.р.

 

Засідання наукової творчо-дослідницької лабораторії "Бельканто"

2024р.

Засідання 2: «Формування виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів на заняттях сольного співу».

 

2023р.

Засідання 3: З нагоди 160-ї річниці від Дня народження Б. Грінченка  на тему: «Педагогічні погляди Б.Грінченка в сучасній педагогічній практиці» 06.12.2023

Засідання 2: Засідання наукової творчо-дослідницької лабораторії «Бельканто» на тему: «Особливості обробки народних пісень в естрадному вокальному виконавстві» 18.10.2023

Засідання 1: «Вокально-виконавське мистецтво: теорія, історія, практика» 29.03.2023

2022 р.

Засідання 6: «Педагогічні погляди у творчості Б. Грінченка» 02.12.2022р.

Засідання 5: «Українська пісня крізь роки і століття» до Дня науки 09.11.2022.

Засідання 4: «Розвиток креативності» 28.10.2022р.

Засідання 3: «Презентація навчально-методичного посібника «Вокальний ансамбль» 28.09.2022р.

Засідання 2: «Українські музики на мистецькому фронті» 25.05.2022

 

Засідання 1: «Українські естрадні гурти» 28.04.2022

2021

Засідання 2: Онлайн-засідання лабораторії «Бельканто», присвячене ювілею Бориса Грінченка  на тему: «Педагогічні принципи Бориса Грінченка в сучасній освіті» 17.12.2021

Засідання 1: Засідання студентської творчо-дослідної лабораторії «Бельканто» на тему «Сучасні хорові колективи України» 22.04.2021

2020

Засідання 2: Спільний онлайн-семінар наукової творчо-дослідної лабораторії «Бельканто» Інституту мистецтв та наукового гуртка «Консонанс» Фахового коледжу Універсум 09.12.2020

Засідання 1: Семінар-практикум творчо-дослідної лабораторії «Бельканто» на тему «Музика як спадщина: від традицій до продукту» 19.09.2020

2019

Workshop науково-дослідницькою лабораторією кафедри «Бельканто» 15.03.2019

Засідання студентської творчо-дослідної лабораторії «Бельканто» 27.03.2019

2018

Засідання студентської творчо-дослідної лабораторії «Бельканто»на тему: «Хорова творчість Ганни Гаврилець» 27.03.2018

 

Наукова тема кафедри академічного та естрадного вокалу:

«Методичні основи компетентнісного підходу у вокально-професійній підготовці студентів»

Керівник наукової теми кафедри – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Мережко Юлія Валеріївна.

Наукова діяльність кафедри співвідноситься з науковою темою Факультету музичного мистецтва і хореографії:

«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті» (Реєстраційний номер: 0116U003993 Керівник: Олексюк Ольга Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор). До складу групи розробників входять представники кафедри академічного та естрадного вокалу (кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри Мережко Ю.В., викладач кафедри, аспірант Савченко-Шлапак Ю.О.)

В рамках зазначеної наукової теми кафедри академічного та естрадного вокалу «Методичні основи компетентнісного підходу у вокально-професійній підготовці студентів»  досліджуються такі напрями: 

  • «Професійна підготовка майбутніх артистів-вокалістів у ЗВО на основі міждисциплінарної інтеграції» (к. пед. н., доц. Мережко Ю.В.);
  • «Сучасне хорове мистецтво: теоретичне осмислення і виконавські підходи» (к. мист., зав.каф. Заверуха О.Л.);
  • «Теоретичні та практичні засади диригентської підготовки майбутніх керівників вокальних ансамблів» (к. мист., доц. Кириленко Я.О.);
  • «Естетичне виховання як актуальний напрям підготовки сучасного фахівця» (к. пед. н., доц. Сбітнєва О.Ф.);
  • «Методичні основи компетентнісного підходу у вокально-професійній підготовці студентів»» (к. мист., доц. Чернета Т.О.);
  • «Університетська автономія як соціокультурна концепція» (к. філ. н., доц. Лєвіт Д. А.);
  • «Добір педагогічного вокального репертуару як засіб формування фахової компетентності майбутнього викладача вокалу» (Засл. діяч мист. Укр., доц. Петрикова О.П.);
  • «Історія вокально-хорового мистецтва в комплексному формуванні творчої особистості майбутнього керівника вокального ансамблю» (к. мист., доц. Сухомлінова Т.П.);
  • «Формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі диригентсько-хорової підготовки»» (к. пед. н., ст. викл. Світайло С.В.);
  • «Діяльність Зої Гайдай у культурно-мистецькому просторі України 20- 60- х років XX ст.» (ст. викл. Кацалап О.В.);
  • «Методика формування вокально-сценічної компетентності майбутніх солістів-вокалістів у процесі фахової підготовки» (ст. викл. Гмиріна С.В.);
  • «Розвиток вокально-ансамблевого виконавства в культурно-мистецькому просторі України другої половини XIX-початку XX століття» (ст. викл. Ланіна Т.О.);
  • «Методичні основи вокальної підготовки майбутніх артистів-вокалістів та заняттях сольного співу» (ст.викл. Леонтієва С.Л.);
  • «Фахова підготовка майбутніх артистів-вокалістів у вищій школі» (ст.викл. Макарова Е.В.);
  • «Формування професійної вокально-виконавської компетентності майбутніх фахівців вокального мистецтва» (ст. викл. Яковенко В.Г.);
  • «Формування готовності майбутніх керівників вокальних ансамблів до творчої взаємодії з музичним колективом» (викл. Савченко Ю.О.);
  • Методика формування виконавської культури майбутніх артистів-вокалістів на заняттях сольного співу (викл. Марченко К.О.);
  • «Формування методичної компетентності майбутніх викладачів мистецької школи на заняттях сольного співу (викл. Процишина О.Ю.);
  • «Жанр псалма у творчості українсьих композиторів кінця ХХ – початку ХХІ століття: типологія, стильова специфіка» (викл. Гасанов Р.Г. огли).

Наукові дослідження на кафедрі академічного та естрадного вокалу  відповідно до науково-дослідної теми «Методичні основи компетентнісного підходу у вокально-професійній підготовці студентів» (керівник – кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри академічного та естрадного вокалу Мережко Юлія Валеріївна).

 

Наукова діяльність  кафедри співвідноситься з науковою темою Факультету музичного мистецтва і хореографії «Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті» (Реєстраційний номер: 0116U003993 Керівник: Олексюк Ольга Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор). 

 

Основними напрямками наукового пошуку кафедри академічного та естрадного вокалу є

  • Мистецька освіта (виконавці: к. пед. н., Мережко Ю.В., к. пед. н. Світайло С.В., доц.  Петрикова О.П., Сбітнєва О.Ф., ст. викл. Гмиріна С.В., ст. викл. Леонтієва С.Л., викл. Марченко К.О., Процишина О.Ю., Савченко Ю.О.); 
  • Мистецтвознавство (проф. Тетеря В.М., к. мист. Заверуха О.Л., Кириленко Я.О., Чернета Т.О., Сухомлінова Т.П., ст. викл. Кацалап О.В., Ланіна Т.О., Миронюк Т.В., викл. Гасанов Р.).

 

Результати науково-дослідної роботи на теоретичному рівні в межах напряму «Мистецька освіта»:

  • Досліджено концептуальні засади професійної та фахової підготовки артиста-вокаліста у вищій школі.
  • Охарактеризовано історико-генетичний аспект проблеми естетичного розвитку особистості засобами музичного мистецтва.
  • Обґрунтовано специфіку фахової компетентності майбутніх керівників вокальних ансамблів у процесі диригентської підготовки.
  • Обґрунтовано особливості формування фахової компетентності майбутнього викладача вокалу засобами мультимедійних технологій» у колективній монографії «Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries» (Влоцлавек, Польша).
  • Розроблено методичні рекомендації з методики організації самостійної підготовки студентів-вокалістів до постановки естрадних номерів.
  • Створення ЕНК «Методика роботи з вокальним ансамблем» «Методика викладання сольного співу», «Ансамблевий клас».
  • Підготовка навчально-методичних посібників: «Теоретичні та практичні засади диригентської підготовки», «Камерні вокальні твори українських композиторів кінця XIX - середини XXI століття (навчально-методичний посібник з сольного співу)».
  • Розроблено анкету для вивчення проблеми професійного навчання студентів вищої школи засобами ЕНК з дисциплін вокально-виконавського циклу.

Результати науково-дослідної роботи на теоретичному рівні в межах напряму «Мистецтвознавство»:

  • Підготовка індивідуального гранту «Музика як спадщина: від традиції до продукту» програми «Стипендії» Українського культурного фонду в онлайн форматі Літнього Університету Центрально-Європейського університету (Будапешт, Угорщина).
  • Вивчення творчої вокальної спадщини українських композиторів кінця XIX-початку XX століття.
  • Аналіз творчості Зої Гайдай, Лева Колодуба, Мстислава Юрченко, Петра Лахтюка, Василя Куфлюка, Павла Муравського, Роджера Макмерріна та ін. у європейському культурно-мистецькому просторі.
  • Теоретичне обґрунтування тем професорсько-викладацьким складом кафедри у наукових публікаціях (статтях у наукометричних базах даних Scopus, Web of Science, фахових виданнях тощо).

Результати науково-дослідної роботи на практичному рівні в межах напряму «Мистецька освіта»:

  • Проведено педагогічний (констатувальний) експеримент для вивчення проблеми професійного навчання студентів вищої школи засобами ЕНК з дисциплін вокально-виконавського циклу.
  • Запропоновано інноваційні підходи до професійної та фахової підготовки майбутніх артистів-вокалістів, артистів і керівників вокальних ансамблів.
  • Впроваджено авторські методики викладачів кафедри в освітній процес підготовки студентів спеціальності «Музичне мистецтво», освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів», першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів навчання.
  • Висвітлення результатів дослідно-експериментальної роботи з тем дослідження у наукометричних базах даних Scopus, Web of Science (зав. каф., канд. пед. наук, Мережко Ю.В.; доц. Лєвіта Л.А., Петрикової О.П., Сбітнєвої О.Ф., ст. викл. Гмиріної С.В., Касянчук М.С., викл. Савченко Ю.О.).

Результати науково-дослідної роботи на практичному рівні в межах напряму «Мистецтвознавство»:

  • Оприлюднення результатів досліджень професорсько-викладацького складу кафедри на міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференціях.
  • Реалізація індивідуального гранту «Музика як спадщина: від традиції до продукту» доц. кафедри, канд. мистецтв., Чернетою Т.О. в рамках програми «Стипендії» від Українського культурного фонду в Літньому Центрально-Європейському університеті (Будапешт, Угорщина).

Наукові розробки кафедри використовуються для підготовки навчально-методичної літератури за фахом, методичних рекомендацій для проведення самостійної роботи студентів, організації і проведення педагогічного моніторингу отриманих знань студентами.

 

Професорсько-викладацький склад кафедри здійснює рецензування рукописів науково-практичних, навчально-методичних посібників, підручників, наукових статей, підготовку відгуків на автореферати дисертацій на здобуття наукових ступенів докторів і кандидатів наук, опонування дисертаційних досліджень.

 

На кафедрі організована творчо-дослідна робота зі студентами: здійснюється індивідуальна творчо-дослідна та науково-дослідна діяльність студентів; підготовка доповідей та повідомлень на конференціях, семінарах, круглих столах. На кафедрі діє творчо-дослідна лабораторія «Bel canto».