Міжнародна діяльність кафедри музикознавства та музичної освіти за 2023 рік
Міжнародна діяльність кафедри музикознавства та музичної освіти за 2022 рік
ОПП 024.00.01. Хореографія
Освітній рівень: перший (бакалаврський)
- Лігус, Ольга Марківна (2021) Музика в хореографії Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ. ISBN 978-617-658-099-7
ОПП 025.00.02 Сольний спів
Освітній рівень: перший (бакалаврський)
ОПП 025.00.03 Інструментальне виконавство (фортепіано)
Освітній рівень: перший (бакалаврський)
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2013) Музична педагогіка In: Музична педагогіка. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, с. 3-4.
- Черкасов В.Ф. Теорія і методика музичної освіти: навчальний посібник / В.Ф Черкасов — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2014. — 472 с. ISBN 978-966-10-3848-5
- Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія. К.: Промінь, 2006. 432 с
- Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. К.: Освіта України, 2010. 274 с
- Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч.-метод. Посібник. Тернопіль: Навч. Книга, Богдан, 2011. 640 с
- Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька: Навч. Посібник. Тернопіль: Навч. книга Богдан, 2005. 360 с
- Шульгіна В.Д. Українська музична педагогіка: підручник [для студ. вищ. навч. закл.]. Вид. 3-тє, допов. К. : НАКККіМ, 2016. 264 с.
ОПП 025.00.03 Інструментальне виконавство (оркестрові, струнні, народні, духові та ударні інструменти)
Освітній рівень: перший (бакалаврський)
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2013) Музична педагогіка In: Музична педагогіка. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, с. 3-4.
- Черкасов В.Ф. Теорія і методика музичної освіти: навчальний посібник / В.Ф Черкасов — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2014. — 472 с. ISBN 978-966-10-3848-5
- Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія. К.: Промінь, 2006. 432 с
- Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. К.: Освіта України, 2010. 274 с.
- Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: Навч.-метод. Посібник. Тернопіль: Навч. Книга, Богдан, 2011. 640 с.
- Рудницька О. П. Педагогіка загальна та мистецька: Навч. Посібник. Тернопіль: Навч. книга Богдан, 2005. 360 с.
- Шульгіна В.Д. Українська музична педагогіка: підручник [для студ. вищ. навч. закл.]. Вид. 3-тє, допов. К. : НАКККіМ, 2016. 264 с.
ОПП 025.00.01 Музичне мистецтво
Освітній рівень: другий (магістерський)
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2013) Музична педагогіка In: Музична педагогіка. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, с. 3-4.
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2019) Розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій освіті Одноосібна. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Олексюк О. М. та Тушева В.В. (2020) Методологія наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та музичної педагогіки Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ. ISBN 978-617-658-085-0
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2020) Навчально-методичний посібник "Практикум з методології наукових досліджень" Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Олексюк, Ольга Миколаївна та Бондаренко, Лариса Анатоліївна (2018) Методика викладання музичних дисциплін у вищій школі Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ. ISBN 978-617-658-060-7
- Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник / С.О.Сисоєва, Т.Є.Кристопчук. – Рівне: Волинські обереги, 2013. – 360 с. ISBN 978-966-416-313-9
- Олексюк, О.М. та Ткач М.М. Музично-педагогічний процес у вищій школі : навч.-метод. Посібник. К.: Знання України. 2009, 123 с.
- Олексюк О.М., Ткач М.М., Лісун Д.В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монографія. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. Друковані примірники є в наявності в бібліотеці Інституту мистецтв.
- Черкасов В.Ф. Теорія і методика музичної освіти: навчальний посібник / В.Ф Черкасов — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2014. — 472 с. ISBN 978-966-10-3848-5
ОНП 0011 Освітні, педагогічні науки (Блок вільного вибору Теорія та методика навчання музики)
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2013) Музична педагогіка In: Музична педагогіка. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, с. 3-4.
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2019) Розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій освіті Одноосібна. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Олексюк О. М. та Тушева В.В. (2020) Методологія наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та музичної педагогіки Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ. ISBN 978-617-658-085-0
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2020) Навчально-методичний посібник "Практикум з методології наукових досліджень" Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Олексюк, Ольга Миколаївна та Бондаренко, Лариса Анатоліївна (2018) Методика викладання музичних дисциплін у вищій школі Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ. ISBN 978-617-658-060-7
- Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник / С.О.Сисоєва, Т.Є.Кристопчук. – Рівне: Волинські обереги, 2013. – 360 с. ISBN 978-966-416-313-9
- Олексюк, О.М. та Ткач М.М. Музично-педагогічний процес у вищій школі : навч.-метод. Посібник. К.: Знання України. 2009, 123 с.
- Олексюк О.М., Ткач М.М., Лісун Д.В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монографія. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. Друковані примірники є в наявності в бібліотеці Факультету музичного мистецтва і хореографії.
- Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. К.: Освіта України, 2010. 274 с.
- Черкасов В.Ф. Теорія і методика музичної освіти: навчальний посібник / В.Ф Черкасов — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2014. — 472 с. ISBN 978-966-10-3848-5
- Шульгіна В.Д. Українська музична педагогіка: підручник [для студ. вищ. навч. закл.]. Вид. 3-тє, допов. К. : НАКККіМ, 2016. 264 с.
ОНП 025 Музичне мистецтво
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2019) Розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій освіті Одноосібна. Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Олексюк О. М. та Тушева В.В. (2020) Методологія наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та музичної педагогіки Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ. ISBN 978-617-658-085-0
- Олексюк, Ольга Миколаївна (2020) Навчально-методичний посібник "Практикум з методології наукових досліджень" Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ.
- Опанасюк О.П. Художній образ: структурна феноменологія і типологія форм: Монографія ; видання 2-ге, перероблене та доповнене. Київ : Освіта України, 2021. 320 с. Друковані примірники є в наявності в бібліотеці Факультету музичного мистецтва і хореографії.
- Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник / С.О.Сисоєва, Т.Є.Кристопчук. – Рівне: Волинські обереги, 2013. – 360 с. ISBN 978-966-416-313-9
- Олексюк О.М., Ткач М.М., Лісун Д.В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монографія. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. Друковані примірники є в наявності в бібліотеці Факультету музичного мистецтва і хореографії.
- Шульгіна В.Д. Українська музична педагогіка: підручник [для студ. вищ. навч. закл.]. Вид. 3-тє, допов. К. : НАКККіМ, 2016. 264 с.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАФЕДРУ
Як структурний підрозділ Факультету музичного мистецтва і хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка кафедра теорії та методики музичної освіти функціонує з 1 вересня 2010 року.
Рішенням Вченої ради Київського університету імені Бориса Грінченка від 28 серпня 2012 року (протокол № 6) з 1 вересня 2012 року кафедра була перейменована на кафедру теорії та методики музичного мистецтва.
Рішенням Вченої ради Київського університету імені Бориса Грінченка від 25 квітня 2019 року про реорганізацію кафедр Університету (протокол № 4) кафедра була перейменована на кафедру музикознавства та музичної освіти.
Кількісний та якісний склад співробітників кафедри:
Завідувач кафедри – Олексюк Ольга Миколаївна, професор, доктор педагогічних наук.
Загальна кількість науково-педагогічних співробітників – 11 осіб.
Працюють на постійній основі – 5 осіб.
Мають науковий ступінь – 10 осіб, з них – 1 доктор педагогічних
наук (Олексюк О.М.), 3 доктор мистецтвознавства (Сюта Б.О., Опанасюк О.П., Костюк Н.О.), 1 канд. істор. наук (Бацак К.Ю.), 3 канд. пед. наук
(Бондаренко Л.А., Кондратенко Г.Г., Теряєва Л.А.) та 2 канд. мистецтвознавства (Лігус О.М., Дем’яненко Б.М.).
На посаді професора – 4 особи (Олексюк О.М., Опанасюк О.П., Сюта Б.О., Костюк Н.О.).
На посаді доцента – 6 осіб (Бондаренко Л.А., Лігус О.М, Бацак К.Ю., Кондратенко Г.Г., Теряєва Л.А., Дем’яненко Б.М.).
На посаді викладача – 1 особа (Коваль А.С.).
Основні пріоритети наукової роботи кафедри:
- участь у розробленні та впровадженні наукових проектів;
- проведення наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та методики навчання музики;
- організація експериментальних педагогічних досліджень;
- підготовка науково-педагогічних кадрів;
- експертиза та опонування дисертаційних досліджень;
- організація та проведення науково-практичних конференцій, методологічних семінарів, “круглих столів”;
- керівництво науково-дослідницькою діяльністю студентів.
Наукова тема кафедри:
«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті»
Міжнародне науково-педагогічне співробітництво:
- Університет Вітовта Великого (м. Каунас, Литва).
- Ягеллонський університет (доктор філософії, професор Мар'ян Савчишин (м. Краків, Польща)).
- Арієльський університет ((доктор, професор Ніцца Давідович, доктор, професор Макс Штерн) Ізраїль).
- Сілезський університет в Катовіцах (доктор, професор Ева Огродська-Мазур, Польща).
- Академія музики, театру та образотворчого мистецтв (Тетяна Комендант, Республіка Молдова)
Дисципліни, які викладаються на кафедрі:
- Університетські студії: Я – студент
- Університетські студії: Вступ до спеціальності
- Університетські студії: Лідерствослужіння
- Іноземна мова: Італійська мова
- Історія мистецтв: Музика в хореографії
- Історія мистецтв: Історія естради
- Історія музики
- Історія музики: Історія зарубіжної музики
- Історія музики: Історія української музики
- Музична педагогіка
- Арт-менеджмент
- Методика загальної мистецької освіти
- Методика організації культурно-дозвіллєвої діяльності дітей
- Теорія музики (поліфонія, гармонія, аналіз музичних творів)
- Сольфеджіо
- Музично-теоретичні студії: Теорія музики
- Музично-теоретичні студії: Сольфеджіо
- Музично-теоретичні студії: Гармонія
- Методика викладання гри на спеціальному інструменті (фортепіано)
- Теорія та історія музичної освіти
- Методологія науково-педагогічних досліджень у галузі мистецтвознавства і музичної педагогіки
- Музична педагогіка та музична психологія вищої школи
- Менеджмент проєктної діяльності
- Музична культура сучасності
- Сучасна українська інструментальна музики
- Сучасне музикознавство: теорія і практика
- Філософія мистецтва
- Сценічно-виконавська майстерність
- Практикум з підготовки музично-сценічних проєктів
- Навчальна практика (психолого-педагогічна, в закладах початкової мистецької освіти)
- Виробнича практика (педагогічна, в закладах початкової мистецької освіти)
- Виробнича практика (педагогічна, в закладах початкової мистецької освіти, безвідривна)
- Виробнича практика (педагогічна, в закладах ЗСО, безвідривна)
- Практика (Виробнича, дослідницька)
- Практика (Виробнича, переддипломна/Педагогічна)
- Теорія та методика навчання (музика): Актуальні проблеми досліджень
- Теорія та методика навчання (музика): Технології експериментального музично-педагогічного дослідження
- Теорія та методика навчання (музика): Методичні системи навчання музики
- Науковий семінар з теорії та методики навчання музики
- Розвиток наукової галузі: Актуальні проблеми музичної педагогіки
- Науково-дослідна інфаструктура в галузі: Робота з науковими текстами
- Науково-дослідна інфаструктура в галузі: Джерелознавча база дослідження
- Розвиток наукової галузі: Основні засади історичного та теоретичного музикознавства
- Музикознавство та музично-прикладне мистецтво: Композиція музичних творів
- Музикознавство та музично-прикладне мистецтво: Музична фольклористика
- Музикознавство та музично-прикладне мистецтво: Методологія сучасного музикознавства
- Музикознавство та музично-прикладне мистецтво: Музична критика
- Науковий семінар з прикладного музикознавства
- Аналітичний дискурс з прикладного музикознавства
17-20 березня 2014 року відбувалися творчі зустрічі завідувача кафедри, доктора педагогічних наук, професора О.М. Олексюк з колективом Арієльського університету (Ізраїль).
Була прочитана лекція «Духовні домінанти вищої гуманітарної освіти в умовах глобалізації освітнього простору» для студентів гуманітарних та економічних спеціальностей (близько 100 осіб). У лекції розглядалися питання про глобалізаційні тенденції у світовій освіті, сутність і структуру глобальної компетентності, духовний потенціал вищої мистецької освіти у глобалізаційних процесах. Після лекції розгорнулася дискусія з проблем глобальної освіти та визначалися перспективні напрями її розвитку.
22 січня 2014 року у День Соборності України, відбулося прем’єрне виконання першої частини Сонати пам’яті Бориса Грінченка. Твір був створений композитором, кандидатом мистецтвознавства Віталієм Вишинським, який є доцентом кафедри теорії та методики музичного мистецтва, членом Національної спілки композиторів України. Соната прозвучала у рамках всеукраїнської науково-практичної конференції (VI Грінченківські читання) «Я йшов туди, де гуркіт праці чути…» (до 150-річчя від дня народження поета) у натхненному виконанні викладачів кафедри інструментально-виконавської майстерності Наталії Пилипенко (скрипка) та Володимира Ходоровського (фортепіано), за участі студентів Аліни Печерської (читання віршів) та Сергія Мазницького (відеоінсталяція). Створений творчий союз став утіленням засад корпоративної етики, ідей університетської співпраці й духовної єдності.
Соната пам’яті Бориса Грінченка — спроба осмислення образів та ідей віршів поета виключно засобами інструментальної музики. Твір складається з трьох частин, яким передують рядки поезії Бориса Грінченка. З першою частиною сонати співвідноситься вірш «Вона співа». Проте музика не копіює образне розгортання поетичного тексту, а продовжує його, поглиблює, додає об’єму. Вірш — лише поштовх для виникнення у слухача власного асоціаційного ряду…
Вийшла друком колективна монографія "Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті", підготовлена такими авторами: О.М. Олексюк, доктором педагогічних наук, професором, М.М. Ткач, кандидатом педагогічних наук, доцентом, Д.В. Лісуном, кандидатом педагогічних наук, викладачем. Колективна монографія видана НМЦ видавничої діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка.
У монографії професорсько-викладацький склад кафедри теорії та методики музичного мистецтва Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка прагнув відтворити сучасне розуміння герменевтичного підходу, його ключові характеристики у вищій мистецькій освіті. Цілком очевидно, що ця ґрунтовна праця не дає відповіді на всі питання, які ставить сучасна педагогічна наука та практика вищої школи сьогодення стосовно модернізації змісту освіти. Разом з тим вона може стати основою для розгортання подальших наукових досліджень і практичних інновацій щодо наукового обґрунтування, апробації та широкого впровадження новітніх підходів та методів викла-дання заради підвищення якості вищої освіти в Україні.
Викладені у монографії науково обґрунтовані положення та практичні рекомендації спонукатимуть науково-педагогічних працівників та студентів до нових пошуків як теоретико-методологічного, так і експериментального характеру, допоможуть удосконаленню наукового супроводу практичної діяльності вищих мистецьких навчальних закладів, Це, у свою чергу, сприятиме модернізації вищої мистецької освіти, її інтеграції в європейський освітній простір.