Науково-дослідна тема Факультету музичного мистецтва і хореографії
«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті». Реєстраційний номер: 0116U003993
Керівник теми: Олексюк О.М., завідувач кафедри теорії і методики музичного мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.
Науково-дослідна тема кафедри музикознавства та музичної освіти
«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті». Реєстраційний номер: 0116U003993
Керівник теми: Олексюк О.М., завідувач кафедри теорії і методики музичного мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.
Виконавці теми:
Олексюк О.М. – докт. пед. н., проф., завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти
Опанасюк О. П. – докт. мист., проф. кафедри музикознавства та музичної освіти
Бондаренко Л.А. – к. пед. н., доцент кафедри музикознавства та музичної освіти
Теряєва Л.А. -канд. пед. н., доцент кафедри музикознавства та музичної освіти
Витяг з протоколу засідання кафедри музикознавства та музичної освіти
Витяг з протоколу № 17 засідання кафедри музикознавства та музичної освіти від 07.11.2024 р.
Актуальність дослідження зумовлена глобалізацією та проникненням цифрових технологій в усі сфери соціального життя суспільства, зокрема й у мистецькій освіті
Дослідження актуального стану неперервної мистецької освіти дозволило виявити такі суперечності:
- Теоретичне осмислення досліджуваного феномену;
- Вплив нових форм цифрової революції на зміст та складові професійної підготовки майбутнього фахівця;
- Необхідність розроблення методики діагностики рівнів сформованості та розвитку духовного потенціалу особистості.
Реалізація наукової теми передбачає такі етапи наукового дослідження:
- Проектувально-організаційний етап (2017-2018)
- Дослідницько-експериментальний етап (2017-2021)
- Експериментально-впроваджувальний етап (2021-2025)
- Результативно-прогностичний етап (2022-2025)
Мета наукового дослідження – обґрунтувати теоретичні засади та розробити методику розвитку духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті відповідно до нових освітніх програм.
Очікувана теоретична та практична значущість дослідження полягатиме в:
- оновленні змісту освітніх програм та розробці нових авторських програм і курсів;
- узгодженні тематики наукових досліджень магістрантів, аспірантів, докторантів з кафедральною науково-дослідною темою;
- підготовці посібника «Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера мистецтва» » для магістрів музичного мистецтва;
- визначенні та розробці сучасних діагностичних методик (проективні методики М. Люшера, техніка репертуарних решіток Дж. Келлі, «кольорове письмо» А. Лутошкіна тощо) та дивінаційної техніки дослідження духовного потенціалу музичного мистецтва в постнекласичному освітньому просторі;
- удосконаленні професійної компетентності професорсько-викладацького складу кафедри (участь у спільних міжнародних проектах, проведенні міжкафедральних засідань, підготовка майстер-класів тощо).
Робота над науково-дослідною темою забезпечить координацію діяльності науково-педагогічного колективу кафедри, студентів, аспірантів і докторантів навколо визначеної проблеми. у визначенні сутності духовного потенціалу особистості у неперервній мистецькій освіті.
Теоретичні положення та результати експериментального дослідження можуть бути застосовані у діяльності інших закладів освіти, які здійснюють підготовку фахівців мистецького профілю. Матеріали дослідження будуть використанні при укладанні підручників, навчальних посібників, методичних матеріалів з музичної педагогіки, теорії та історії музики, педагогіки та художньої творчості, а також у процесі вивчення мистецьких дисциплін у вищих навчальних закладах, системі післядипломної підготовки й перепідготовки фахівців мистецького профілю.
НАУКОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ В РАМКАХ РЕАЛІЗАЦІЇ НАУКОВОЇ ТЕМИ:
- Теоретичні і методичні засади формування духовного потенціалу особистості в системі неперервної мистецької освіти (доктор педагогічних наук, професор Олексюк О.М.)
- 1. Опанасюк О., Костеньов О. (2023). Творча діяльність видатних зарубіжних джазових
-
музикантів-інструменталістів другої половини ХХ століття: творчо-виконавський аспект.
Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 65. Том 1. С. 109–116. Журнал внесений до
Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в міжнародній
базі даних Index Copernicus International.
http://www.aphn-journal.in.ua/archive/65_2023/part_1/17.pdf
2. Столяр М., Соломко І., Опанасюк О. (2022). Міфологічні істоти з творів києворуського
золотарства у сучасному декоративно-прикладному та образотворчому мистецтві
України. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 54. Том 2. С. 109–116. Журнал
внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в
міжнародній базі даних Index Copernicus International. http://www.aphn-
journal.in.ua/archive/54_2022/part_2/16.pdf
3. Школьна О., Буйгашева А., Опанасюк, О. (2022). Декоративно-прикладне мистецтво в
творчості Тетяни Яблонської: за матеріалами її щоденників. Актуальнi питання
гуманiтарних наук. Вип 56. Том 3. С. 82–86. Журнал внесений до Переліку наукових
фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в міжнародній базі даних Index
Copernicus International. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/56_2022/part_3/12.pdf
4. Школьна О. В., Опанасюк, О. П., Прохорова Н. А. (2022). Декоративне й образотворче
мистецтво у творчості Г. Задніпрянського. АРТ-платФОРМА: альманах. Вип. 2(6). С.
219–233. Журнал внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»).
Індексується в міжнародних наукометричних базах: Erih Plus, Google
scholar, DOAJ, Research Bible, Scientific Indexing Services, Crossref , Національна бібліотека
України імені В. І. Вернадського, OUCI, ResearchGate, Ulrichʼs Periodicals
Directory, WorldCat, Index Copernicus. https://art-<br< a="">>platforma.kmaecm.edu.ua/index.php/art1/issue/view/8/6
5. Школьна О. В., Опанасюк, О. П., Прохорова Н. А. (2022). Декоративне й образотворче
мистецтво у творчості Г. Задніпрянського. АРТ-платФОРМА: альманах. Вип. 2(6). С.
219–233. Журнал внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»).
Індексується в міжнародних наукометричних базах: Erih Plus, Google
scholar, DOAJ, Research Bible, Scientific Indexing Services, Crossref , Національна бібліотека
України імені В. І. Вернадського, OUCI, ResearchGate, Ulrichʼs Periodicals
Directory, WorldCat, Index Copernicus. https://art-<br< a="">>platforma.kmaecm.edu.ua/index.php/art1/issue/view/8/6
6. Олексюк, Ольга Миколаївна (2022) Феномен духовного потенціалу особистості в
ціннісному вимірі музичного мистецтва Колективна (три і більше авторів). Theoretical
issues of Ukrainian culture and musicArt : monograph. LAP LANBERT Academic Publishing,
Німеччина, Німеччина. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/54_2022/part_2/16.pdf
7. Олексюк, Ольга Миколаївна (2023) Монографія: Резерви практичної підготовки
майбутніх фахівців мистецького профілю в контексті викликів сучасності
Колективна (три і більше авторів). Стор.4 Current issues of general music pedagogy:
Monograph. Німеччина.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/45961/1/O_Oleksiuk_RPTFASCMC_FMMH_KMMO.pdf
8. Олексюк, Ольга Миколаївна (2022) Евристичність категорій естетики у змісті вищої
музичної освіти Колективна (три і більше авторів). Синергія культури у розвитку
духовного потенціалу особистості (за редакцією проф. Олексюк Ольги): колективна
монографія. AV Akademikeverlag, Republic of Moldova, Chisinau. Стр.33
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/42926/1/Oleksiuk_O_HKAIM_KMMO_FMMH.pdf
9. Олексюк, Ольга Миколаївна та Коваль, Анастасія Станіславівна (2020)
Герменевтичний аналіз музичного твору як чинник формування методичної культури
майбутнього вчителя музичного мистецтва Колективна (три і більше авторів).
Teoretical and practical aspects of the development of the European research area:
Monograph. Publishing House “Baltija Publishing”,, Riga, Latvia.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31607/1/O_Oleksiuk_A_Koval_TPADERA_IM_KMMO.pdf
10. Олексюк О.М. (2022) Евристичність категорій естетики у змісті вищої музичної освіти
Колективна (три і більше авторів). Синергія культури у розвитку духовного потенціалу
особистості (за редакцією проф. Олексюк Ольги) колективна монографія. Стор.33 AV
Akademikeverlag, Republic of Moldova, Chisinau.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/43284/1/O_Lihus_O_Oleksiuk_Kolekt_Monograf_2022_FMMH
.pdf
11. Трусенко С. Вокальний цикл Ярослава Верещагіна «Сміється джерело»: формування
музично-поетичної цілісності // Українське музикознавство. Київ, 2019. Вип. 47. С. 130–
148. DOI: https://doi.org/10.31318/0130-5298.2021.47.256745
12. Трусенко С. Творча постать Ярослава Верещагіна у контексті часу // Fine Art and
Culture Studies. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022.
Вип. 4. С. 93–100. DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-13
13. Трусенко С. Семантика цілісності: взаємозв’язок між філософією та мистецтвом //
Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2023. Вип. 67. С. 152–157. DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4863/67-2-21
14. Трусенко С. Специфіка обробок народних пісень у вокальних циклах Ярослава
Верещагіна // Українське музикознавство. Київ, 2023. Вип. 49. С. 100–111.
DOI: https://doi.org/10.31318/0130-5298.2023.49.298986
15. Лігус О. М. Українська музика першої третини ХХ століття у світлі сучасних наукових
студій: проблеми та перспективи дослідження // Музичне мистецтво і культура. 2022. Вип.
3, том 2. С. 29–38. https://music-art-and-culture.com/index.php/music-art-and-culture-
journal/article/view/824/1175
16. Лігус О., Олексюк О. Поезія Бориса Грінченка як генератор інноваційних форм роботи зі
студентами мистецького профілю // Освітологія. 2022. Вип. 11 (11). С. 68–75.
https://osvitologia.kubg.edu.ua/index.php/osvitologia/article/view/170/172
17.Ivanenko, O., Hlazunova, I., Kolenko, etc. Model of art entrepreneurship & education in
creative economy”. Journal of Entrepreneurship Education, 23(1), 2020. Рр.1-8. (Index
Copernicus International, SCIMAGO, Google Scholar, ProQuest, Cengage Gale,
LexisNexis) https://www.abacademies.org/articles/model-of-art-entrepreneurship-38-
education- in-creative-economy-8963.html
18. Ivanenko O., Sydorenko V., O. Dzhus, etc. The model of soft skills development of a teacher
under the new educational paradigm: competencies, values, behavioral indicators, results.
Estudios de Economía Aplicada // Seccion Monografica /Volume 39-9, 2021. Pр. 1-17 (Scopus)
https://doi.org/10.25115/eea.v39i9.5774
19. Іваненко О.А., Горенко Л.І. Ідентифікація та самоідентифікація творчої особистості як
об’єкт міждисциплінарних досліджень. / Актуальні питання гуманітарних наук:
міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного
педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2024. Вип. № 74, Т.1. С.75-84
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/49751/1/O_Ivanenko_L_Gorenko_ISTOOMD_74_1_FMM
H_KMMO_KMSM.pdf
20. Melenets L., Goncharenko A. , Diatlenko N. , Ivanenko O. , Kulbediuk A. , Sankovska I.
Development of the preschool teachers’ partnership competence (2024) Journal of Education and
Learning, 18 (4), pp. 1527-1535. (Scopus)
DOI: https://doi.org/10.11591/edulearn.v18i4.21471
21 Гринишин М.В., Іваненко О.А. Особливості організації фахової підготовки майбутніх
бакалаврів сценічного мистецтва в умовах дистанційного навчання / Мистецька освіта та
розвиток творчої особистості: науковий журнал Рівненського державного гуманітарного
університету. Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 2. (прийнято до друку)
22. Бондаренко Л., Майсак О. Принципи та форми розвитку навичок соціальної
адаптації учнів дитячих музичних шкіл засобами музично-театральної діяльності. Музичне
мистецтво в освітологічному дискурсі. Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. №7. С. 63-69.
(Категорія «Б», журнал індексується в Index Copernicus, Google Scholar).
https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/248/190
23 Бондаренко Л. А. Рефлексивний тренінг у професійному саморозвитку майбутнього вчителя
музичного мистецтва / Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник
наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету
імені Івана Франка». Вип.35. Т.1. 2021. С. 258-263 (Категорія «Б», журнал індексується у
Index Copernicus, Google Scholar).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/37277/1/l_bondarenko_APGN_35_IM_kmmo.pdf
24. Бондаренко Л., Лящова Г. Розвиток навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя
музичного мистецтва як психолого-педагогічна пролема / Актуальні питання гуманітарних
наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного
педагогічного університету імені Івана Франка». № 37. Т.2. 2021. С. 224-230. (Категорія «Б»,
журнал індексується у Index Copernicus, Google Scholar)) . http://www.aphn-
journal.in.ua/archive/37_2021/part_2/35.pdf
25. Бондаренко Л. А. Метод проєктів у професійній підготовці майбутнього
вчителя музичного мистецтва / Музичне мистецтво в освітологічному
дискурсі. № 5. 2020. С. 106-112 (Категорія «Б», журнал індексується у
Index Copernicus, Google Scholar).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/37279/1/l_bondarenko_MMOD_5_IM_kmmo.pdf
26. Бондаренко, Лариса Анатоліївна and Шпирка, Аліна Олегівна and Кондратенко, Ганна
Григорівна and Шпирка, Олександр Дмитрович (2021) Emotional expressiveness of the vocalist:
a cross-sectional study Rast musicology journal, 9 (2). pp. 2893-2916. ISSN 2147-7361; 2147-7531
(журнал індексується у НМБД Scopus).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40040/1/A_Shpyrka_L_Bondarenko_G_Kondratenko_A_Shp
yrka_RMJ_9_2_IM_KMMO-rastmd.20219211-2045069.pdf
27. Теряєва Л.А. Оцінювання ефективності застосування методів, форм, видів та
засобів навчання на заняттях з хорового диригування: ISSN Online: 2312-5829
Освітологічний дискурс / Київ. ун-т імені Бориса Грінченка. - 2020, № 2
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/38921/1/L_Ter%D1%96a%D1%96eva_%20Otsiny
uvannya%20efektyvnosti%20zastosuvannya.pdf
28. Теряєва Л.А. Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів музичного
мистецтва на основі інноваційних технологій, Музичне мистецтво в
освітологічному дискурсі № 7, жовтень 2022, с.70_76
https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/249/198
29.Теряєва Л.А. Активізація творчої діяльності студентів на заняттях з хорового
диригування: ISSN Online: 2312-5829 Освітологічний дискурс / Київ. ун-т імені
Бориса Грінченка. - 2022, № 3-4 (38-39), с.107-116.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/43324/1/L_Teriaieva_OD_3_4_2022_FKU.pdf
30. Олексюк О.М., Теряєва Л.А., Теряєв В.І. Особливості організації освітнього
процесу в умовах дистанційного навчання, Освітологічний дискурс, вип. 1(40),
березень 2023, с. 40–58
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/44701/1/O_Oleksiuk_L_Teriaieva_V_Teriaiev_OD_FMMH_
KMMO.pdf
Сайт – посилання для оновлення https://fmmh.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-fakultetu/kafedra-
muzykoznavstva-ta-muzychnoi-osvity/naukova-robota-1/naukova-tema.html#naukovi-
doslidzhennya-shcho-zdiysnyuyutsya-v-ramkakh-realizatsiyi-naukovoyi-temy
- Олексюк О.М., Ткач М.М., Лісун Д.В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монограф. / О.М. Олексюк, М.М. Ткач, Д.В. Лісун – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2013. – 164 с.
- Олексюк О.М. Модернізація вищої мистецької освіти як духовно-світоглядна проблема / Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. В. Кременя, Т. Левовицького, В. Огнев’юка, С. Сисоєвої. – К.: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – 460 с. – 343-351 с.
- Олексюк О.М. Музична педагогіка: навч. посіб. / О.М. Олексюк. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 248 с.
- Olga Oleksiuk. Asmenybės dvasinio ugdymo transcendentinė prasmė muzikos meno sferoje. / Ugdymo dvasingumo raida: kolektyvinė monografija / Development of Spirituality of Education. Sudarė ir parengė Jonas Kievišas. Vilnius: Žuvėdra, 2016. – 280 с. 169 – 180 (2017);
- Олексюк О.М. Герменевтичні смисли мистецької освіти In: Modern Tendencies in the Pedagogical Science of Ukraine and Israel: the way to integration, 11-14 вересня 2017 року, Південноукраїнський університет імені К.Д.Ушинського, Одеса, Україна (2017).
- Олексюк О.М. Феноменологічний діалог/полілог в організації навчальної діяльності магістрів музичного мистецтва/ Наукові записки /Ред.кол.: В.Ф.Черкасов, В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. – Випуск152. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім.В.Винниченка, 2017. – ISSN 2415-- с. 25-27. (2017);
- Олексюк О.М. Цілісність особистості в контексті міждисциплінарної інтеграції у вищій мистецькій освіті // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 22 (27). – Частина 1. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. – 216 с. – с. 8-12 (2017).
- Олексюк О.М. Національна ідея у змісті фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва // Вісник Прикарпатського університету (30-31). - с. 43-47. ISSN 2411-1007 (2017);
- Олексюк О.М. Мистецька освіта в контексті нової педагогічної парадигми / О. М. Олексюк// Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : наук. журнал / Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. О. М. Олексюк (голов. ред.), Л. Л. Хоружа (заст. голов. ред.), Бондаренко Л. А. (відп. секр..) І.Кевішас та ін.. – Київ. Ун-т ім.. Б. Грінченка,– № 2 (подано до друку);
- Олексюк О.М. Виховний потенціал трансцендентних духовних цінностей в сфері музичного мистецтва / Мистецтво та освіта (1). с. 2-7. ISSN 2308-8885 (2017);
- Олексюк О.М. Пролегомени інноваційного простору мистецької освіти в класичному університеті/О.М.Олексюк// EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: State and Society № 2. – с.86-94 (2016);
- Олексюк О.М. Конгеніальність у герменевтичних смислах мистецької освіти /О.М.Олексюк// Quality, Mobility and Globalization in the Higher Education System. - Nova Science Publishers, ISBN 9781634850124. – с. 81-87 (2016);
- Олексюк О. М. Functions of dialogue in art education research area / О.М.Олексюк// European Applied Sciences: challenges and solutions. - ORT Publishing, ISBN 978-3-944375-52-6, с. 13-16. (2016);
- Олексюк О.М. Антропологічний поворот в мистецькій педагогіці – «золотий» перетин століть /О.М.Олексюк// Освітологія / українсько-польський щорічник № 5, ISSN 2226-3012. – с. 152-157 (2016);
- Олексюк О.М. Динаміка типів наукової раціональності в розвитку мистецької педагогіки /О.М.Олексюк// Мистецтво і освіта 1 (79). - Колективне підприємство видавництво "Педагогічна думка" Інституту педагогіки НАПН України, ISSN 2308-8885. – c. 10-13 (2016);
- Олексюк О.М. Неперервна мистецька освіта у формування духовного потенціалу особистості / О.М. Олексюк // Наукові записки /Ред.кол.: В.Ф.Черкасов, В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. – Випуск147. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім.В.Винниченка, 2016. – 348с. – с. 19-22 (2016);
- Олексюк О.М. Музика як квінтесенція трансцендентних духовних цінностей /О.М.Олексюк// Modern tendencies in pedagogical education and science of Ukraine and Israel: the way to integration. - Ariel University, ISSN 2218-8584. – с. 269-274 (2016);
- Олексюк О.М. Ціннісно-смислові орієнтири наукової педагогічної школи у вищій мистецькій освіті / О.М. Олексюк // Духовність особистості в системі мистецької освіти: зб. пр. наук. шк. д-ра пед. наук, проф. О.М. Олексюк / Київський ун-т ім. Б. Грінченка. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. – 192 с. (2016);
- Олексюк О.М., Ткач М.М., Бондаренко Л.А. Духовно-смислова інтуїція у формуванні герменевтичного досвіду майбутнього вчителя музичного мистецтва / Компетентнісно зорієнтована освіта : якісні виміри : [монограф.] / редкол. : Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л., Сисоєва С.О., Чернуха Н.М., Терентьєва Н.О. – Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. – С. 292–309 (2015);
- Олексюк О. М. Сучасні тренди у вищій мистецькій освіті: ціннісно-смисловий аспект Modern tendencies in pedagogical education and science of Ukraine and Israel: the way to integration (6). с. 253-257. ISSN 2218-8584 (2015);
- Олексюк О. М. Феномен наукової школи у вищій мистецькій освіті Неперервна професійна освіта: теорія і практика. с. 38-41. ISSN 1609-8595 (2015);
- Олексюк О.М. Узагальнення інтонації як механізм осягнення смислу естетичних категорій: педагогічний аспект проблеми // Наукові записки / Ред. кол.: В.В. Радул, В.А. Кушнір та ін. Випуск 139. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – 316 с. – С. 3-6. (2015);
- Олексюк О.М. Національна ідея у змісті фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва / Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. – Івано-Франківськ, 2015. – В.30-31.-С. 86-89.
- Олексюк О.М. Концептуальні основи постнекласичної педагогіки мистецтва : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції Ніжин, 24-25 квітня 2015 р.) / відп. Ред. В.В. Ревенчук. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. – 125 с. – С.3-4.
- Олексюк О.М. Музично-педагогічні дослідження в контексті нових суспільно-історичних реалій // Наукові записки. – Випуск. – Серія педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014. – 325 с. – С. 33 – 42.
- Олексюк О.М. Феномен розуміння як механізм гармонізації особистісних сфер суб’єктів музично-педагогічного процесу у вищій школі / Наукові записки Тернопільського нац. пед. ун-ту ім. Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. – 2014. - № 4. – 155 с. – С. 3-6.
- Олексюк О.М. Методологічний контур інтеграційних процесів у мистецькій освіті / О.М. Олексюк // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 16‑жовт. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг. ред. В.О. Огнев’юка ; [редкол.: В.О. Огнев’юк, Л.Л. Хоружа, К.Ю. Бацак та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014.
- Олексюк М., Попович Н.М. Зарубіжний досвід неперервної фахової підготовки вчителів музики / О.М. Олексюк, Н.М. Попович // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 16‑жовт. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг. ред. В.О. Огнев’юка ; [редкол.: В.О. Огнев’юк, Л.Л. Хоружа, К.Ю. Бацак та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – С. 207-214.
- Олексюк М. Дослідницька діяльність кафедри у вищому мистецькому навчальному закладі: європейський досвід // Проблеми освіти: Наук. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – К., 2014. – Випуск №79. – 310 с. – 170-174 с.
- Олексюк О.М. Пролегомен про інноваційний простір мистецької освіти в класичному університеті // Ars musicae: музично-освітологічний дискурс : зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. : О.М. Олексюк (голов. ред.), Л.Л.Хоружа (заст. голов. ред.), І. Кевішас та ін. – Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. - № 1. – 122 с. – С. 5-8.
- Oleksiuk O. Subjekto dvasinės patirties raiška profesiniame meniniame ugdyme. Iš: Ugdymo dvasingumo kontekstas: kolektyvinė monografija. ISBN 978-609-8089-39-4. Sudarė ir parengė Jonas Kievišas. Vilnius: leidykla Žuvėdra, 2014, 400 p. – P. 262-272.
- Olga Oleksiuk. Сompetence paradigm in higher art education / O.N. Oleksyuk // Modern tendencies in the pedagogical science of UkraineIsrael: the way to integration. Ariel. Issue №5, 2014. – Р. 278-285.
- Олексюк О.Н. Направления и задачи совершенствования исследовательской деятельности в сфере музыкального образования // Интеграция науки, менеджмента и музыкального образования: Инновационные подходы, поиски и перспективы развития: Материалы XII Международной научно-практической конференции / Под науч. ред. В.А. Есакова, Л.С. Майковской. – М.: МГУКИ, 2014. – 336 с. – С.30-38.
- Olga. N.Oleksyuk. Kongeniality in hermeneutical sense of art education // The Etos of Akademia: Standing the Test of Time / Ariel, Israel. – 2014. – P.
- Олексюк О.М. Конгеніальність у герменевтичних смислах мистецької освіти / Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. – Зб. статей: - Ялта: РВВ КГУ, 2014. – Вип. 44. – Ч. 4. – С.159-165.
- Оlga Oleksiuk. Theological values as a basis of competence-oriented high art education / Taikomieji turimai studijose ir praktikoje, № 7, Panevezys, 2013. – Р. 73-77.
- Olga. N.Oleksyuk. Hermeneutic Experience as Spiritual Phenomenon Professional Art Education // The Etos of Akademia: Standing the Test of Time / Ariel, Israel. – 2013. – P. 256-266.
- Олексюк О.М. Модернізація вищої мистецької освіти як духовно-світоглядна проблема / О.М. Олексюк // Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. В. Кременя, Т. Левовицького, В. Огнев’юка, С. Сисоєвої. – К. : ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – С. 343-351.
- Олексюк О.М. Методологічні пріоритети постнекласичної мистецької педагогіки / О.М. Олексюк // Современные тенденции в педагогической науке Украины и Израиля: путь к интеграции. – Вып. №4 научных трудов ученых Израиля и Украины. – Ариель, 2013. – С.262-266.
- Олексюк О.М. Комунікативні кластери педагогічного процесу у вищій мистецькій освіті / О.М. Олексюк // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часопис. – 2013. – № 3 (50). – Додаток 1 : Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. –Т. 1. – С. 182-185.
- Олексюк О.М. Модернізація вищої мистецької освіти як духовно-світоглядна проблема / Матер. Міжнародної наук.-практ. конференції «Цілі та результати освітніх реформ: українсько-польський діалог». – К., Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. – 2013 р. – С. 343-352.
- Духовний саморозвиток майбутнього викладача музичних дисциплін у процесі інструментально-виконавської підготовки (кандидат педагогічних наук, доцент Бондаренко Л.А.)
- Бондаренко Л.А., Ткач М. М., Герменевтичні методи у фаховій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва / М.М. Ткач, Л.А. Бондаренко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університете імені Григорія Сковороди" - Вип.37 (3), Том ІІ (22) : Тематичний випуск "Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання". - К. : Гнозис, 2017. - 114-123.
- Бондаренко Л. А. // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі: науковий журнал / Київ. ун-т. і. Б.Грінченка ; редкол.: Олексюк О.М. (наук. ред.), Хоружа Л.Л. (заст. наук. ред.), Бондаренко Л.А. (відп. секр.), Кевішас І. та ін. – К. : Київ. ун-т. і. Б.Грінченка, 2016. - № 1, ISSN 2518-766Х – 140 с. – с. 71-75.
- Бондаренко Л. А. Методи розвитку фортепіанної техніки Ф. Бузоні в інструментально-виконавській підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва / Л.А.Бондаренко// Професійна мистецька освіта іхудожня культура: виклики ХХІ століття : матер. II Міжнарод. наук.-практ. конф., 14—квіт. 2016 р.. с. 496-501.
- Бондаренко Л. А. Методи аксіологічного аналізу в інструментально-виконавській підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва Духовність особистості в системі мистецької освіти : зб. пр. наук. шк. д-ра пед. наук, проф. О.М.Олексюк / Київський ун-т ім. Б. Грінченка. - К. : Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2015. - С. 143-152 (2015).
- Бондаренко Л.А. Професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики: синергетичний підхід // Ars musicae: музично-освітологічний дискурс : зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. : О.М. Олексюк (голов. ред.), Л.Л.Хоружа (заст. голов. ред.), І. Кевішас та ін. – Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. - № 1. – 122 с. – С. 18-22.
- Бондаренко Л. А. .
- Бондаренко Л. А. Професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики: герменевтичний підхід / Л.А.Бондаренко // Вища освіта України № 3 (додаток 1). – 2013 р. – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – Т. 2. – С. 97 – 99.
- Розвиток інтонаційно-образного мислення майбутнього вчителя музичного мистецтва засобами мультимедійних технологій (викладач Ходоровська І.М.)
- Ходоровська І.М. Мультимедійні технології у музично-теоретичній підготовці майбутніх учителів музики / І.М.Ходоровська // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : наук. журнал / Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. О. М. Олексюк (голов. ред.), Л. Л. Хоружа (заст. голов. ред.), Бондаренко Л. А. (відп. секр..) І. Кевішас та ін.. – Київ. Ун-т ім.. Б. Грінченка,– № 2 (подано до друку).
- Ходоровська І. М. Розвиток гармонічного слуху як необхідної складової фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / Професійна мистецька освіта іхудожня культура: виклики ХХІ століття : матер. II Міжнарод. наук.-практ. конф., 14—15квіт. 2016р.. с. 707-713.
- Ходоровська І. М. Використання інформаційних технологій в процесі роботи студентів над музичним диктантом // Ars musicae: музично-освітологічний дискурс : зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. : О.М. Олексюк (голов. ред.), Л.Л.Хоружа (заст. голов. ред.), І. Кевішас та ін. – Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2014. - № 1. – 122 с. – С.82-86.
- Ходоровська І.М. Розвиток творчого мислення майбутніх учителів музики на заняттях сольфеджіо / І.М. Ходоровська // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття : матер. Міжнарод. наук.-практ. конф., 16‑жовт. 2014 р. / МОН України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка ; за заг. ред. В.О. Огнев’юка ; [редкол.: В.О. Огнев’юк, Л.Л. Хоружа, К.Ю. Бацак та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – С.558-563.
- Ходоровська І.М. Інноваційні підходи до розвитку музичного слуху на заняттях сольфеджіо у вищих навчальних закладах // Мистецька освіта в Україні : проблеми теорії і практики : зб. тез за матеріалами Всеукраїнської науково-методичної конференції-семінару. 27-28 лютого 2014 року. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. – С.81-83.
Науково-дослідна робота кафедри музикознавства та музичної освіти
Основні пріоритети наукової роботи кафедри:
1) участь у розробленні та впровадженні наукових проєктів;
2) проведення наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та методики навчання музики;
3) організація експериментальних педагогічних досліджень;
4) підготовка науково-педагогічних кадрів;
5) експертиза та опонування дисертаційних досліджень;
6) організація та проведення науково-практичних конференцій, методологічних семінарів, “круглих столів”;
7) керівництво науково-дослідницькою діяльністю студентів.
Результати науково-дослідної роботи кафедри (за період з 2019 по 2023р.):
- монографії (одноосібні та колективні – 16),
- статті у наукових виданнях, що індексуються у наукометричних базах Scopus та Web of Science (23),
- статті у наукових виданнях, що входять до Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії (категорія Б) (близько 160),
- участь професорсько-викладацького складу у Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференцій (134);
- проведення щорічної Міжнародної науково-практичної конференції «Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття» (9);
- проведення щорічної Всеукраїнської студентська наукової конференції «Актуальні проблеми мистецької освіти і художньої культури» (11);
- підготовка студентів до конференцій, конкурсів студентських наукових робіт (5 переможців конкурсу).
Наукові розробки кафедри використовуються для підготовки навчально-методичної літератури за фахом (2 навчально-методичних посібника), методичних рекомендацій (2), організації і проведення тестового контролю, під час виконання студентами індивідуальних завдань та наукових студентських досліджень.
Професорсько-викладацький склад кафедри здійснює рецензування рукописів науково-практичних, навчально-методичних посібників, підручників, наукових статей, підготовку відгуків на автореферати дисертацій на здобуття наукових ступенів докторів та кандидатів наук, опонування дисертаційних досліджень.
Викладачі кафедри (Олексюк О. М., д.пед.н., проф., завідувач кафедри, Опанасюк О. П., д.мист. доц., професор кафедри) є членами спеціалізованих вчених рад із захисту докторських і кандидатських дисертацій. Олексюк О. М. є членом Міжвідомчої Ради з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні: наукові спеціальності 13.00.02 (методика навчання), 13.00.09 (теорія навчання) та експертом ДАК Міністерства освіти і науки України, а також членом експертної ради ДАКу з питань культури, мистецтва і туризму при Акредитаційній комісії України.
На кафедрі організована науково-дослідна робота зі студентами, а саме: індивідуальна науково-дослідна діяльність студентів; підготовка доповідей та повідомлень студентами на конференціях, семінарах; проведення кафедральних, міжкафедральних, загальноінститутських студентських наукових заходів та мистецьких проєктів (ділові та рольові ігри, сторітелінг тощо).
На кафедрі діє студентська науково-дослідницька студія «Школа молодих науковців». Наукова тема студії: «Реалізація духовного потенціалу особистості у змісті постнекласичної мистецької освіти».
Напрями діяльності студії:
1) герменевтичні ресурси духовності особистості в постнекласичній мистецькій освіті;
2) актуальні проблеми сучасного музикознавства в контексті постнекласичної мистецької освіти;
3) інноваційні технології та методики духовного розвитку особистості в постнекласичній мистецькій освіті;
4) аксіологічні аспекти духовного потенціалу особистості в постнекласичній мистецькій освіті.
На кафедрі музикознавства та музичної освіти функціонує наукова школа з проблем духовно-світоглядного розвитку особистості в системі неперервної мистецької освіти, керівник Олексюк О. М., д. пед. н., проф., завідувач кафедри.
Також силами кафедри видається науковий журнал. «.Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі».