Кафедра музикознавства та музичної освіти

IMG 03794Останній тиждень осені подарував науково-педагогічному складові та студентам Інституту мистецтв цикл лекцій професора Ягеллонського університету Войтека Мархвіци. Темами виступів пана Мархвіци стали актуальні музикознавчі проблеми, зокрема:

 -дослідження історії польської музики;

 -художньо-естетичні та музично-стильові засади бароко та романтизму;

 -виконавчі пріоритети Ванди Ландовської;

-творчі постаті німецького композитора Йоганна Себастьяна Баха та класика сучасної                          польської музики Хенріка Гурецького.

Проте наскрізною проблемою усіх лекцій професора Войтека Мархвіци став історично достовірний підхід до виконання барокової та романтичної музики. Пан Мархвіца здійснив аналіз виконавчих інтерпретацій творів Йоганна Себастьяна Баха та Фридерика Шопена,вказав на невідповідність манери гри деяких виконавців художньому стилю композиторів, виявив виконавчу інтерпретацію, що є найбільш органічною для музичної поетики німецького та польського майстрів. Дуже цікавою виявилася демонстрація звучання історичних інструментів — клавесину, клавікорду та роялю фірми Pleyel (на цьому роялі грав, зокрема, Фридерик Шопен).

Виступи професора Войтека Мархвіци пройшли за активної підтримки ректорату Київського університету імені Бориса Грінченка, дирекції Інституту мистецтв,кафедри теорії та методики музичного мистецтва та її завідувача,доктора педагогічних наук, професора Ольги Миколаївни Олексюк. По закінченні лекцій пан Мархвіца зустрівся з членами кафедри.На зустрічі були обговорені питання щодо співпраці польських та українських вчених,виявлені цікаві проблеми для спільних наукових проектів та розробок.
CIMG00013

 

img_3565У перший тиждень грудня велика університетська родина відзначала День Університету та 149-ту річницю від Дня народження Бориса Грінченка. Активну участь у цих заходах взяли члени професорсько-викладацький складу кафедри теорії та методики музичного мистецтва. Вони взяли участь у святкових заходах Інституту мистецтв, а також відгукнулися на запрошення кафедри педагогіки Педагогічного інституту.

Так, у вівторок – 4 грудня 2012 року – відбулося прем’єрне виконання вокального циклу на вірші Бориса Грінченка та народні українські тексти «Пісні вечірньої Зорі», автором якого є доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва, кандидат мистецтвознавства, член Національної спілки композиторів України, композитор Віталій Вишинський. Цикл виконали Ольга Засадна– солістка Національної заслуженої академічної капели України «Думка» і концертмейстер Наталія Вишинська (редактор-експерт спеціалізованого журналу для дитячого садочка та початкової школи «Музичний керівник»). Вже у четвер – 6 грудня – «Пісні вечірньої Зорі» знову прозвучали на святковому концерті Інституту мистецтв у виконанні заслуженого діяча мистецтв України, доцента кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Оксани Петрикової, концертмейстер Ірина Антипіна.Прониклива інтерпретація музики та емоційно складного тексту не залишила байдужим слухача, адже у ній була висвітлена художня індивідуальність Бориса Грінченка такою, якою вона вбачається митцям і освітянам початку ХХІ століття.Так на практиці втілилися засади корпоративної етики і культури, реалізувалися ідеї міжінститутської творчої співпраці та загальноуніверситетської єдності. Крім того, діяльність кафедри не обмежується стінами рідного університету та інституту. Творчі контакти налагоджені із відомими творчими колективи м. Києва, а також з провідними видавництвами, які спеціалізуються на фахових журналах для працівників освіти, науки і культури.

img_6733 img_3553
img_6742 img_3565

 

 

olexuk_u_vyshyvanziВийшов друком навчальний посібник О.М.Олексюк, доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри теорії та методики музичного мистецтва Інституту мистецтв - "Музична педагогіка", підготовлений і виданий НМЦ видавничої діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка.

У посібнику реалізовано ідею інтегрованої музично-педагогічної підготовки, яка є оптимальною для мистецьких вищих навчальних закладів, на основі наукових і методичних розробок вітчизняних та зарубіжних вчених у галузі музичної педагогіки, а також узагальнення власного досвіду викладання музичної педагогіки в мистецьких ВНЗ. Враховано змістові особливості систем загальної та професійної музичної освіти, що історично склалися в Україні.

Зміст навчального посібника об'єднує як традиційні розділи педагогіки (дидактика, теорія виховання, педагогічна майстерність), так і спеціальні, безпосередньо пов'язані з підготовкою музикантів-педагогів (музичне сприйняття, музична інтерпретація, музична імпровізація тощо).

Для студентів та магістрантів музичних спеціальностей, які навчаються за кредитно-модульною системою, викладачів вищих навчальних закладів.

rushnyk

 

 

Кафедра теорії та методики музичного мистецтва утворена у 2008 році. До складу кафедри входить 14 осіб.

Oleksjk novoe

 

Олексюк Ольга Миколаївна – завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.

 

Вищу музичну освіту здобула у Львівській державній консерваторії імені М.В. Лисенка (1973 р.). Після закінчення консерваторії працювала в Київському державному інституті культури імені О.Корнійчука.

 

У 1989 році захистила кандидатську дисертацію на тему: «Формування морально-естетичного досвіду студентів вузів культури в художньо-творчих колективах», за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки.

 

У 1997 році захистила докторську дисертацію на тему: «Формування духовного потенціалу студентської молоді в процесі професійної підготовки» за спеціальностями 13.00.01 – теорія та історія педагогіки; 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти.

 

З 2000 по 2007 роки завідувач кафедри теорії музики і музичного виховання Київського національного університету культури і мистецтв.

 

З 2000 по 2006 роки – член експертної Ради ВАК України.

 

З 2001 року – член Міжвідомчої Ради з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні: наукові спеціальності 13.00.02 (методика навчання), 13.00.09 (теорія навчання).

 

З 2011 експерт ДАК Міністерства освіти і науки України, а також член експертної ради ДАКу з питань культури, мистецтва і туризму при Акредитаційній комісії України. Член спеціалізованих Учених рад.

 

Автор понад 300 опублікованих наукових праць, серед них: монографії, навчальні посібники, підручники, наукові статті, тези, матеріали конференцій тощо.
Керівник наукової школа з проблем духовності особистості в системі неперервної мистецької освіти. Персональний склад наукової школи складає близько 60 науковців, серед яких підготовлено: 5 докторів, 41 кандидат педагогічних наук, мистецтвознавства та культурології, 12 аспірантів та 3 докторанти.

 


Ізваріна Олена Миколаївна – доктор мистецтвознавства, доцент.

Закінчила Донецький державний музично-педагогічний інститут, 1983р.

Захистила кандидатську дисертацію на тему: «Микола Лисенко і Петро Сокальський: «Майська ніч» М.Гоголя та гоголівська тема в українській опері» та здобула науковий ступень кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво (1996 р.). Присвоєно вчене звання доцента (2003 р.).

Захистила докторську дисертацію на тему: «Оперне мистецтво як феномен української художньої культури 60-х років ХІХ – першої третини ХХ століття: історичний аспект» та здобула науковий ступень доктора мистецтвознавства за спеціальністю 26.00.01 – теорія та історія культури (2013 р.).

Основні публікації: автор 2 монографій, 2 навчально-методичних посібників, понад 50 статей у наукових фахових виданнях та збірників матеріалів конференцій.

 

 

Tkach2

 

Ткач Марія Михайлівна – кандидат педагогічних наук, доцент. 

 
Закінчила Київську державну консерваторію імені П.І.Чайковського (1987 р.)
 
Захистила кандидатську дисертацію на тему: «Становлення художнього світовідношення майбутніх музикантів-педагогів у процесі професійної підготовки» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2004 р.). Присвоєно вчене звання доцента (2006 р.).
 
Основні публікації: автор 20 наукових статей у провідних фахових виданнях, а також
опубліковано у співавторстві посібники «Педагогіка духовного потенціалу особистості» (2004 р.) та «Музично-педагогічний процес у вищій школі» (2009 р.).
  
kondratenko2
Кондратенко Ганна Григорівна – кандидат педагогічних наук, доцент.
 
Захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування творчої активності студентів педагогічного коледжу в процесі музично-сценічної діяльності» та здобула науковий ступень кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання музики (2007 р.). Присвоєно вчене звання доцента (2009 р.)

 

Основні публікації: автор близько 20 наукових та навчально-методичних публікацій з питань творчого розвитку студентів у процесі фахової підготовки.

 
lisecky
Лісецький Степан Йосипович – кандидат мистецтвознавства, професор, член Національної Спілки Композиторів України, Національної ліги українських композиторів. 

Закінчив історико-теоретичний факультет Київської консерваторії та аспірантуру імені П.І.Чайковського (1968 р.)

Захистив кандидатську дисертацію на тему: «Риси стилю творчості Кирила Стеценка» та здобув наукой ступінь кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 000045 – музичне мистецтво (м.Москва,1976 р.). Присвоєно звання доцента ( м.Москва, 1989 р.).
 
Основні публікації: 4 монографії, 2 посібника, 4 підручника, навчальні програми, автор понад 100 статей у провідних фахових виданнях. У фондах українського радіо записано близько 100 радіопередач з актуальних проблем української музичної культури.

vushunskij3

Вишинський Віталій Володимирович — доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва, кандидат мистецтвознавства, композитор, член Національної спілки композиторів України.

 

У 2002 році закінчив фортепіанний факультет Житомирського музичного училища імені В.С. Косенка; отримав кваліфікацію «Молодший спеціаліст»; диплом з відзнакою.

 

У 2002 році вступив до Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського на кафедру фортепіано (клас проф. М. Степаненка). В 2003 році перевівся на кафедру композиції Національної музичної академії України (клас проф. Ю. Іщенка). Закінчив навчання в 2007 році (отримав кваліфікацію «Магістр музичного мистецтва», композитор, викладач ВНЗ III-IV рівня акредитації ).

 

Протягом 2007–2010 року навчався в аспірантурі Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського на кафедрі історії зарубіжної музики.

 

У 2012 року захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. Тема дисертації: «Симфонізм Д. Шостаковича і Г. Малера: рух як структуруючий та музично-драматургічний фактор».

 

У Київському університету імені Бориса Грінченка працює з 2012 року.

 

Автор 10 статей надрукованих у фахових та спеціалізованих виданнях, авторської камерно-вокальної збірки «Пісні вечірньої Зорі», ряду камерних та симфонічних творів, які виконувались на фестивалях сучасної музики в Україні та за кордоном.

 

 

 

 hodorovska1

 

Ходоровська Ірина Миколаївна – викладач кафедри теорії та методики музичного мистецтва, відмінник освіти України

 

У 1970–1974 рр. навчалася в Київському державному училищі імені Р.М. Глієра на історико-теоретичному факультеті.

 

У 1974–1979 рр. навчалася у Київській державній консерваторії імені П.І. Чайковського на історико-теоретичному факультеті. Отримала кваліфікацію «музикознавець, викладач». Диплом з відзнакою.

 

У Київському університету імені Бориса Грінченка працює з 2008 року.

 

Є автором 4 статей, мультимедійної збірки з написання диктантів з сольфеджіо на матеріалі української музики, була автором та ведучою 15 телевізійних передач «Музика. Шкільний екран»

 

 

 bondarenko3

 

Бондаренко Лариса Анатоліївна — викладач кафедри теорії та методики музичного мистецтва.

 

У 2008 році закінчила Національну музичну академію України імені П. І. Чайковського, отримала спеціалізацію викладач ВНЗ III-IV рівня акредитації (фортепіано), науковий співробітник.

 

Автор 13 публікацій, з них 9 – у провідних фахових виданнях України та Росії.

 

 
 Мережко  

Мережко Юлія Валеріївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики музичного мистецтва.

З 1997-2001 р. навчалася у Дніпродзержинському музичному училищі за спеціальністю «Музичне мистецтво», отримала кваліфікацію: викладач, учитель музики, артист хору, диригент хору.

З 2001-2005 р. навчалася у Мелітопольському державному педагогічному університету на факультеті мистецтв і художньої освіти, за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Музика. Практична психологія» та здобула кваліфікацію вчителя музики, етики і естетики, викладача вокалу педагогічного навчального закладу I-II рівня акредитації, практичного психолога у закладах освіти».

З 2005-2006 р. році навчалася у магістратурі Мелітопольського державного педагогічного університету за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Музика» та здобула освітньо-кваліфікаційний рівень «магістр педагогічної освіти, викладач вокалу».

З 2006 по 2012 р. навчалася у аспірантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Захистила кандидатську дисертацію 12.12.12 року на тему: «Формування художніх смаків старшокласників у процесі вивчення вокальної спадщини українських композиторів».

Опублікувала 7 наукових статей, з яких 6 – у провідних фахових виданнях з педагогіки.

 Sobol

 

Соболь Наталія Віталіївна – асистент

Закінчила Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013 р.

 


 
 

 

 

Чорновол Олена Володимирівна - лаборант кафедри

Закінчила Київський топографічний технікум (2002 р.)

 

 

Викладачі кафедри забезпечують викладання наступних дисциплін:

• Аналіз музичних творів 
• Вступ до спеціальності
• Методика музичного виховання в ДНЗ
• Методика музичного виховання 
• Історія зарубіжної музики
• Історія української музики
• Методика музичного виховання (шкільна)
• КР- Методика музичного виховання
• Теорія і методика музичного виховання дітей дошкільного віку
• Поліфонія
• Сольфеджіо
• Гармонія
• Історія театрального мистецтва
• Методологічні засади науково-педагогічних досліджень
• Методологія наукових музично-педагогічних досліджень
• Методика музично виховання школярів
• Спецкурс « Системи музичної освіти зарубіжних країн » 
• Музична педагогіка
• ПР – Виробнича практика (випускна кафедра)
• ПР – Навчальна практика (випускова кафедра)
• ДЕК (захист магістерської роботи)
• ДЕК (комплексний кваліфікаційний екзамен)
• Основи акторської майстерності
• Основи матеріальної культури
• ПР – Педагогічна безперервна практика
• ПР - Педагогічна практика (навчальна) педагогічна компонента (випускна кафедра)
• ПР - Педагогічна практика (навчальна) психологічна компонента 
• ПР - Практика зі спеціалізації (безперервна) 
• ПР - Професійна педагогічна практика
• Спецкурси 
• Сучасна музика

Телефон кафедри:

(044) 295-34-68

e-mail:

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Творча зустріч з композитором Віталієм Вишинським

IMG_382418 квітня 2013 р. відбулася перша творча зустріч студентів із композитором, кандидатом мистецтвознавства, доцентом кафедри, членом Національної спілки композиторів України В.В.Вишинським на тему «Феномен композиторської творчості». Цей захід став відкриттям наукового тижня кафедри, який визначив високий рівень та святкову професійну атмосферу подальших заходів.

Важливий аспект феномену композиторської творчості та формування особистості митця були представлені у форматі творчого спілкування із присутніми. Особливий інтерес виявила розповідь про етапи створення музичного твору будь-якого жанру, а також його сприйняття композитором, виконавцями та слухачем. Тому сутність взаємодії концентру композитор-виконавець-слухач є найпріоритетнішим.
У контексті вищезазначеної теми була обговорена проблема періодизації композиторської творчості, специфіка її початкового періоду та важливість процесу навчання в цій галузі.

Творчість та особистість композитора, викладача викликали інтерес у студентів. Щира розповідь Віталія Вишинського про ідеї, думки та почуття, які супроводжували написання твору, а головне — сама музика фортепіанного концерту викликали великий ентузіазм студентів.
Ця творча зустріч була доповнена виконанням «Концерту для фортепіано з оркестром» (fis-moll) в аудіо-запису, який був дипломною роботою автора в Національній музичній академії України імені П.І.Чайковського.
IMG_3754 IMG_3803

​