Наукова робота

Реєстраційна картка наукової теми кафедри музикознавства та музичної освіти «Розвиток духовного потенціалу особистості  в неперервній мистецькій освіті»

Керівник теми: Олексюк О.М., завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.

 

Виконавці теми:

Олексюк О.М.  докт. пед. н., проф., завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти

Опанасюк О. П. – докт. мист., проф. кафедри музикознавства та музичної освіти

Бондаренко Л.А.   к. пед. н.,  доцент кафедри музикознавства та музичної освіти

Теряєва Л.А. -канд. пед. н.,  доцент кафедри музикознавства та музичної освіти

 

Витяг з протоколу № 17 засідання кафедри музикознавства та музичної освіти від 07.11.2024 р.

Витяг з протоколу засідання кафедри музикознавства та музичної освіти від 02.11.2022 р. 

Актуальність дослідження зумовлена глобалізацією та проникненням цифрових технологій в усі сфери соціального життя суспільства, зокрема й у мистецькій освіті

Дослідження актуального стану неперервної мистецької освіти дозволило виявити такі суперечності:

  • Теоретичне осмислення досліджуваного феномену;
  • Вплив нових форм цифрової революції на зміст та складові професійної підготовки майбутнього фахівця;
  • Необхідність розроблення методики діагностики рівнів сформованості та розвитку духовного потенціалу особистості.

Реалізація наукової теми передбачає такі етапи наукового дослідження:

  • Проектувально-організаційний етап (2017-2018)
  • Дослідницько-експериментальний етап (2017-2021)
  • Експериментально-впроваджувальний етап (2021-2025)
  • Результативно-прогностичний етап (2022-2025)

Мета наукового дослідження – обґрунтувати теоретичні засади та розробити методику розвитку духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті відповідно до нових освітніх програм.

Очікувана теоретична та практична значущість дослідження полягатиме в:

  • оновленні змісту освітніх програм та розробці нових авторських програм і курсів;
  • узгодженні тематики наукових досліджень магістрантів, аспірантів, докторантів з кафедральною науково-дослідною темою;
  • підготовці посібника «Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера мистецтва» » для магістрів музичного мистецтва;
  • визначенні та розробці сучасних діагностичних методик (проективні методики М. Люшера, техніка репертуарних решіток Дж. Келлі, «кольорове письмо» А. Лутошкіна тощо) та дивінаційної техніки дослідження духовного потенціалу музичного мистецтва в постнекласичному освітньому просторі;
  • удосконаленні професійної компетентності професорсько-викладацького складу кафедри (участь у спільних міжнародних проектах, проведенні міжкафедральних засідань, підготовка майстер-класів тощо).

Робота над науково-дослідною темою забезпечить координацію діяльності  науково-педагогічного колективу кафедри, студентів, аспірантів і докторантів навколо визначеної проблеми. у визначенні сутності духовного потенціалу особистості у неперервній мистецькій освіті.

Теоретичні положення та результати  експериментального дослідження можуть бути застосовані у діяльності інших закладів освіти, які здійснюють  підготовку фахівців мистецького профілю. Матеріали дослідження будуть використанні при укладанні підручників, навчальних посібників, методичних матеріалів з музичної педагогіки, теорії та історії музики, педагогіки та художньої  творчості, а також у процесі вивчення мистецьких дисциплін у вищих навчальних закладах, системі післядипломної підготовки й перепідготовки фахівців мистецького профілю.

Науково-дослідна робота кафедри музикознавства та музичної освіти

Основні пріоритети наукової роботи кафедри:

1) участь у розробленні та впровадженні наукових проєктів;

2) проведення наукових досліджень у галузі мистецтвознавства та методики навчання музики;

3) організація експериментальних педагогічних досліджень;

4) підготовка науково-педагогічних кадрів;

5) експертиза та опонування дисертаційних досліджень;

6) організація та проведення науково-практичних конференцій, методологічних семінарів, “круглих столів”;

7) керівництво науково-дослідницькою діяльністю студентів.

 

 

Напрями діяльності кафедри:

1) герменевтичні ресурси духовності особистості в постнекласичній мистецькій освіті;

2) актуальні проблеми сучасного музикознавства в контексті постнекласичної мистецької освіти;

3) інноваційні технології та методики духовного розвитку особистості в постнекласичній мистецькій освіті;

4) аксіологічні аспекти духовного потенціалу особистості в постнекласичній мистецькій освіті.

На кафедрі музикознавства та музичної освіти функціонує наукова школа з проблем духовно-світоглядного розвитку особистості в системі неперервної мистецької освіти, керівник  Олексюк О. М., д. пед. н., проф., завідувач кафедри.

Також силами кафедри видається науковий журнал. «Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі».