Науково-дослідна тема Факультету музичного мистецтва і хореографії
«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті». Реєстраційний номер: 0116U003993
Керівник теми: Олексюк О.М., завідувач кафедри теорії і методики музичного мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.
Науково-дослідна тема кафедри музикознавства та музичної освіти
«Розвиток духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті». Реєстраційний номер: 0116U003993
Керівник теми: Олексюк О.М., завідувач кафедри теорії і методики музичного мистецтва Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор.
Виконавці теми:
Олексюк О.М. – докт. пед. н., проф., завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти
Опанасюк О. П. – докт. мист., проф. кафедри музикознавства та музичної освіти
Бондаренко Л.А. – к. пед. н., доцент кафедри музикознавства та музичної освіти
Теряєва Л.А. -канд. пед. н., доцент кафедри музикознавства та музичної освіти
Витяг з протоколу засідання кафедри музикознавства та музичної освіти
Витяг з протоколу № 17 засідання кафедри музикознавства та музичної освіти від 07.11.2024 р.
Актуальність дослідження зумовлена глобалізацією та проникненням цифрових технологій в усі сфери соціального життя суспільства, зокрема й у мистецькій освіті
Дослідження актуального стану неперервної мистецької освіти дозволило виявити такі суперечності:
- Теоретичне осмислення досліджуваного феномену;
- Вплив нових форм цифрової революції на зміст та складові професійної підготовки майбутнього фахівця;
- Необхідність розроблення методики діагностики рівнів сформованості та розвитку духовного потенціалу особистості.
Реалізація наукової теми передбачає такі етапи наукового дослідження:
- Проектувально-організаційний етап (2017-2018)
- Дослідницько-експериментальний етап (2017-2021)
- Експериментально-впроваджувальний етап (2021-2025)
- Результативно-прогностичний етап (2022-2025)
Мета наукового дослідження – обґрунтувати теоретичні засади та розробити методику розвитку духовного потенціалу особистості в неперервній мистецькій освіті відповідно до нових освітніх програм.
Очікувана теоретична та практична значущість дослідження полягатиме в:
- оновленні змісту освітніх програм та розробці нових авторських програм і курсів;
- узгодженні тематики наукових досліджень магістрантів, аспірантів, докторантів з кафедральною науково-дослідною темою;
- підготовці посібника «Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера мистецтва» » для магістрів музичного мистецтва;
- визначенні та розробці сучасних діагностичних методик (проективні методики М. Люшера, техніка репертуарних решіток Дж. Келлі, «кольорове письмо» А. Лутошкіна тощо) та дивінаційної техніки дослідження духовного потенціалу музичного мистецтва в постнекласичному освітньому просторі;
- удосконаленні професійної компетентності професорсько-викладацького складу кафедри (участь у спільних міжнародних проектах, проведенні міжкафедральних засідань, підготовка майстер-класів тощо).
Робота над науково-дослідною темою забезпечить координацію діяльності науково-педагогічного колективу кафедри, студентів, аспірантів і докторантів навколо визначеної проблеми. у визначенні сутності духовного потенціалу особистості у неперервній мистецькій освіті.
Теоретичні положення та результати експериментального дослідження можуть бути застосовані у діяльності інших закладів освіти, які здійснюють підготовку фахівців мистецького профілю. Матеріали дослідження будуть використанні при укладанні підручників, навчальних посібників, методичних матеріалів з музичної педагогіки, теорії та історії музики, педагогіки та художньої творчості, а також у процесі вивчення мистецьких дисциплін у вищих навчальних закладах, системі післядипломної підготовки й перепідготовки фахівців мистецького профілю.
музикантів-інструменталістів другої половини ХХ століття: творчо-виконавський аспект. 2. Столяр М., Соломко І., Опанасюк О. (2022). Міфологічні істоти з творів києворуського 4. Школьна О. В., Опанасюк, О. П., Прохорова Н. А. (2022). Декоративне й образотворче 6. Олексюк, Ольга Миколаївна (2022) Феномен духовного потенціалу особистості в 7. Олексюк, Ольга Миколаївна (2023) Монографія: Резерви практичної підготовки 11. Трусенко С. Вокальний цикл Ярослава Верещагіна «Сміється джерело»: формування 15. Лігус О. М. Українська музика першої третини ХХ століття у світлі сучасних наукових студентами мистецького профілю // Освітологія. 2022. Вип. 11 (11). С. 68–75. 17.Ivanenko, O., Hlazunova, I., Kolenko, etc. Model of art entrepreneurship & education in 21 Гринишин М.В., Іваненко О.А. Особливості організації фахової підготовки майбутніх 22. Бондаренко Л., Майсак О. Принципи та форми розвитку навичок соціальної 24. Бондаренко Л., Лящова Г. Розвиток навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного 26. Бондаренко, Лариса Анатоліївна and Шпирка, Аліна Олегівна and Кондратенко, Ганна Сайт – посилання для оновлення https://fmmh.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-fakultetu/kafedra-
НАУКОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ В РАМКАХ РЕАЛІЗАЦІЇ НАУКОВОЇ ТЕМИ:
Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 65. Том 1. С. 109–116. Журнал внесений до
Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в міжнародній
базі даних Index Copernicus International.
http://www.aphn-journal.in.ua/archive/65_2023/part_1/17.pdf
золотарства у сучасному декоративно-прикладному та образотворчому мистецтві
України. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 54. Том 2. С. 109–116. Журнал
внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в
міжнародній базі даних Index Copernicus International. http://www.aphn-
journal.in.ua/archive/54_2022/part_2/16.pdf
3. Школьна О., Буйгашева А., Опанасюк, О. (2022). Декоративно-прикладне мистецтво в
творчості Тетяни Яблонської: за матеріалами її щоденників. Актуальнi питання
гуманiтарних наук. Вип 56. Том 3. С. 82–86. Журнал внесений до Переліку наукових
фахових видань України (категорія «Б»). Індексується в міжнародній базі даних Index
Copernicus International. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/56_2022/part_3/12.pdf
мистецтво у творчості Г. Задніпрянського. АРТ-платФОРМА: альманах. Вип. 2(6). С.
219–233. Журнал внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»).
Індексується в міжнародних наукометричних базах: Erih Plus, Google
scholar, DOAJ, Research Bible, Scientific Indexing Services, Crossref , Національна бібліотека
України імені В. І. Вернадського, OUCI, ResearchGate, Ulrichʼs Periodicals
Directory, WorldCat, Index Copernicus. https://art-<br< a="">>platforma.kmaecm.edu.ua/index.php/art1/issue/view/8/6
5. Школьна О. В., Опанасюк, О. П., Прохорова Н. А. (2022). Декоративне й образотворче
мистецтво у творчості Г. Задніпрянського. АРТ-платФОРМА: альманах. Вип. 2(6). С.
219–233. Журнал внесений до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»).
Індексується в міжнародних наукометричних базах: Erih Plus, Google
scholar, DOAJ, Research Bible, Scientific Indexing Services, Crossref , Національна бібліотека
України імені В. І. Вернадського, OUCI, ResearchGate, Ulrichʼs Periodicals
Directory, WorldCat, Index Copernicus. https://art-<br< a="">>platforma.kmaecm.edu.ua/index.php/art1/issue/view/8/6
ціннісному вимірі музичного мистецтва Колективна (три і більше авторів). Theoretical
issues of Ukrainian culture and musicArt : monograph. LAP LANBERT Academic Publishing,
Німеччина, Німеччина. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/54_2022/part_2/16.pdf
майбутніх фахівців мистецького профілю в контексті викликів сучасності
Колективна (три і більше авторів). Стор.4 Current issues of general music pedagogy:
Monograph. Німеччина.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/45961/1/O_Oleksiuk_RPTFASCMC_FMMH_KMMO.pdf
8. Олексюк, Ольга Миколаївна (2022) Евристичність категорій естетики у змісті вищої
музичної освіти Колективна (три і більше авторів). Синергія культури у розвитку
духовного потенціалу особистості (за редакцією проф. Олексюк Ольги): колективна
монографія. AV Akademikeverlag, Republic of Moldova, Chisinau. Стр.33
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/42926/1/Oleksiuk_O_HKAIM_KMMO_FMMH.pdf
9. Олексюк, Ольга Миколаївна та Коваль, Анастасія Станіславівна (2020)
Герменевтичний аналіз музичного твору як чинник формування методичної культури
майбутнього вчителя музичного мистецтва Колективна (три і більше авторів).
Teoretical and practical aspects of the development of the European research area:
Monograph. Publishing House “Baltija Publishing”,, Riga, Latvia.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31607/1/O_Oleksiuk_A_Koval_TPADERA_IM_KMMO.pdf
10. Олексюк О.М. (2022) Евристичність категорій естетики у змісті вищої музичної освіти
Колективна (три і більше авторів). Синергія культури у розвитку духовного потенціалу
особистості (за редакцією проф. Олексюк Ольги) колективна монографія. Стор.33 AV
Akademikeverlag, Republic of Moldova, Chisinau.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/43284/1/O_Lihus_O_Oleksiuk_Kolekt_Monograf_2022_FMMH
.pdf
музично-поетичної цілісності // Українське музикознавство. Київ, 2019. Вип. 47. С. 130–
148. DOI: https://doi.org/10.31318/0130-5298.2021.47.256745
12. Трусенко С. Творча постать Ярослава Верещагіна у контексті часу // Fine Art and
Culture Studies. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022.
Вип. 4. С. 93–100. DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-13
13. Трусенко С. Семантика цілісності: взаємозв’язок між філософією та мистецтвом //
Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2023. Вип. 67. С. 152–157. DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4863/67-2-21
14. Трусенко С. Специфіка обробок народних пісень у вокальних циклах Ярослава
Верещагіна // Українське музикознавство. Київ, 2023. Вип. 49. С. 100–111.
DOI: https://doi.org/10.31318/0130-5298.2023.49.298986
студій: проблеми та перспективи дослідження // Музичне мистецтво і культура. 2022. Вип.
3, том 2. С. 29–38. https://music-art-and-culture.com/index.php/music-art-and-culture-
journal/article/view/824/1175
16. Лігус О., Олексюк О. Поезія Бориса Грінченка як генератор інноваційних форм роботи зі
https://osvitologia.kubg.edu.ua/index.php/osvitologia/article/view/170/172
creative economy”. Journal of Entrepreneurship Education, 23(1), 2020. Рр.1-8. (Index
Copernicus International, SCIMAGO, Google Scholar, ProQuest, Cengage Gale,
LexisNexis) https://www.abacademies.org/articles/model-of-art-entrepreneurship-38-
education- in-creative-economy-8963.html
18. Ivanenko O., Sydorenko V., O. Dzhus, etc. The model of soft skills development of a teacher
under the new educational paradigm: competencies, values, behavioral indicators, results.
Estudios de Economía Aplicada // Seccion Monografica /Volume 39-9, 2021. Pр. 1-17 (Scopus)
https://doi.org/10.25115/eea.v39i9.5774
19. Іваненко О.А., Горенко Л.І. Ідентифікація та самоідентифікація творчої особистості як
об’єкт міждисциплінарних досліджень. / Актуальні питання гуманітарних наук:
міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного
педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2024. Вип. № 74, Т.1. С.75-84
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/49751/1/O_Ivanenko_L_Gorenko_ISTOOMD_74_1_FMM
H_KMMO_KMSM.pdf
20. Melenets L., Goncharenko A. , Diatlenko N. , Ivanenko O. , Kulbediuk A. , Sankovska I.
Development of the preschool teachers’ partnership competence (2024) Journal of Education and
Learning, 18 (4), pp. 1527-1535. (Scopus)
DOI: https://doi.org/10.11591/edulearn.v18i4.21471
бакалаврів сценічного мистецтва в умовах дистанційного навчання / Мистецька освіта та
розвиток творчої особистості: науковий журнал Рівненського державного гуманітарного
університету. Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 2. (прийнято до друку)
адаптації учнів дитячих музичних шкіл засобами музично-театральної діяльності. Музичне
мистецтво в освітологічному дискурсі. Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. №7. С. 63-69.
(Категорія «Б», журнал індексується в Index Copernicus, Google Scholar).
https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/248/190
23 Бондаренко Л. А. Рефлексивний тренінг у професійному саморозвитку майбутнього вчителя
музичного мистецтва / Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник
наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету
імені Івана Франка». Вип.35. Т.1. 2021. С. 258-263 (Категорія «Б», журнал індексується у
Index Copernicus, Google Scholar).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/37277/1/l_bondarenko_APGN_35_IM_kmmo.pdf
музичного мистецтва як психолого-педагогічна пролема / Актуальні питання гуманітарних
педагогічного університету імені Івана Франка». № 37. Т.2. 2021. С. 224-230. (Категорія «Б»,
журнал індексується у Index Copernicus, Google Scholar)) . http://www.aphn-
journal.in.ua/archive/37_2021/part_2/35.pdf
25. Бондаренко Л. А. Метод проєктів у професійній підготовці майбутнього
вчителя музичного мистецтва / Музичне мистецтво в освітологічному
дискурсі. № 5. 2020. С. 106-112 (Категорія «Б», журнал індексується у
Index Copernicus, Google Scholar).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/37279/1/l_bondarenko_MMOD_5_IM_kmmo.pdf
Григорівна and Шпирка, Олександр Дмитрович (2021) Emotional expressiveness of the vocalist:
a cross-sectional study Rast musicology journal, 9 (2). pp. 2893-2916. ISSN 2147-7361; 2147-7531
(журнал індексується у НМБД Scopus).
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40040/1/A_Shpyrka_L_Bondarenko_G_Kondratenko_A_Shp
yrka_RMJ_9_2_IM_KMMO-rastmd.20219211-2045069.pdf
27. Теряєва Л.А. Оцінювання ефективності застосування методів, форм, видів та
засобів навчання на заняттях з хорового диригування: ISSN Online: 2312-5829
Освітологічний дискурс / Київ. ун-т імені Бориса Грінченка. - 2020, № 2
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/38921/1/L_Ter%D1%96a%D1%96eva_%20Otsiny
uvannya%20efektyvnosti%20zastosuvannya.pdf
28. Теряєва Л.А. Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів музичного
мистецтва на основі інноваційних технологій, Музичне мистецтво в
освітологічному дискурсі № 7, жовтень 2022, с.70_76
https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/249/198
29.Теряєва Л.А. Активізація творчої діяльності студентів на заняттях з хорового
диригування: ISSN Online: 2312-5829 Освітологічний дискурс / Київ. ун-т імені
Бориса Грінченка. - 2022, № 3-4 (38-39), с.107-116.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/43324/1/L_Teriaieva_OD_3_4_2022_FKU.pdf
30. Олексюк О.М., Теряєва Л.А., Теряєв В.І. Особливості організації освітнього
процесу в умовах дистанційного навчання, Освітологічний дискурс, вип. 1(40),
березень 2023, с. 40–58
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/44701/1/O_Oleksiuk_L_Teriaieva_V_Teriaiev_OD_FMMH_
KMMO.pdf
muzykoznavstva-ta-muzychnoi-osvity/naukova-robota-1/naukova-tema.html#naukovi-
doslidzhennya-shcho-zdiysnyuyutsya-v-ramkakh-realizatsiyi-naukovoyi-temy