Останній тиждень осені подарував науково-педагогічному складові та студентам Інституту мистецтв цикл лекцій професора Ягеллонського університету Войтека Мархвіци. Темами виступів пана Мархвіци стали актуальні музикознавчі проблеми, зокрема:
-дослідження історії польської музики;
-художньо-естетичні та музично-стильові засади бароко та романтизму;
-виконавчі пріоритети Ванди Ландовської;
-творчі постаті німецького композитора Йоганна Себастьяна Баха та класика сучасної польської музики Хенріка Гурецького.
Проте наскрізною проблемою усіх лекцій професора Войтека Мархвіци став історично достовірний підхід до виконання барокової та романтичної музики. Пан Мархвіца здійснив аналіз виконавчих інтерпретацій творів Йоганна Себастьяна Баха та Фридерика Шопена,вказав на невідповідність манери гри деяких виконавців художньому стилю композиторів, виявив виконавчу інтерпретацію, що є найбільш органічною для музичної поетики німецького та польського майстрів. Дуже цікавою виявилася демонстрація звучання історичних інструментів — клавесину, клавікорду та роялю фірми Pleyel (на цьому роялі грав, зокрема, Фридерик Шопен).
Виступи професора Войтека Мархвіци пройшли за активної підтримки ректорату Київського університету імені Бориса Грінченка, дирекції Інституту мистецтв,кафедри теорії та методики музичного мистецтва та її завідувача,доктора педагогічних наук, професора Ольги Миколаївни Олексюк. По закінченні лекцій пан Мархвіца зустрівся з членами кафедри.На зустрічі були обговорені питання щодо співпраці польських та українських вчених,виявлені цікаві проблеми для спільних наукових проектів та розробок. |