Наукова робота

 

mail.png

 

25 травня 2023 року у рамках Фестивалю науки – 2023 на Факультеті музичного мистецтва і хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася XI Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція студентів, аспірантів «Актуальні проблеми мистецької освіти і художньої культури».

Модераторами конференції виступили Анастасія Романенко,  доцент кафедри інструментально-виконавської майстерності, кандидат культурології; Катерина Татарко, аспірантка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», викладач кафедри академічного та естрадного вокалу.

Із вітальним словом звернулася до учасників Ганна Кондратенко, декан Факультету музичного мистецтва і хореографії, доцент кафедри музикознавства та музичної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.

Із напутніми промовами виступили Ольга Олексюк, завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти, доктор педагогічних наук, професор; Яна Кириленко, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу, заступник декана з наукової роботи, кандидат мистецтвознавства, доцент.

Конференція відзначилася масштабністю і багатовекторністю. Її тематика охопила такі напрями роботи: «Міждисциплінарний дискурс у мистецтві», «Виконавське мистецтво: теорія та практика», «Мистецька освіта України в контексті інтеграції до європейського науково-освітнього простору», «Технології та методики навчання у мистецькому освітньому просторі», «Мистецтво у духовному розвитку особистості».

На конференцію було подано 133 наукові доповіді та теми студентів, магістрантів, аспірантів, молодих учених спеціальностей 025 «Музичне мистецтво», 024 «Хореографія», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», 014 «Середня освіта (Музичне мистецтво)», 014 «Середня освіта (Хореографія)», 012 «Середня освіта (Образотворче мистецтво)», 034 «Культурологія», 011 «Освітні, педагогічні науки».

У конференції було задіяно представників із 15 закладів мистецької освіти зокрема, члени Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Факультету музичного мистецтва і хореографії Київського університету імені Бориса Грінченка; Факультету мистецтв Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди; Інституту сучасного мистецтва Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв; Факультету мистецтв Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; Факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Навчально-наукового інституту культури і мистецтв Луганського національного університету імені Тараса Шевченка; Київської муніципальної академії музики імені РМГлієра; Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника; Навчально-наукового інституту культури і мистецтв Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; Навчально-наукового інституту «Академія мистецтв імені С. С. Прокоф’єва» Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського; Київського державного музичного ліцею ім. М. В. Лисенка; Факультету педагогіки, психології та мистецтв Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка; Факультету педагогіки, психології, соціальної роботи та мистецтв Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя; Комунального закладу «Чернігівський фаховий музичний коледж ім. Л. М. Ревуцького»; Броварської дитячої школи мистецтв.

Відчувалася захопленість, зацікавленість учасників та їх наукових керівників науково-дослідницькою роботою в аспектах постійних змін і гнучких метаморфоз різноманітних музично-хореографічних явищ; новітніх тенденцій в освіті; культурного фактору потреби особистості у розвиткові тощо. Високий загальнокультурний рівень учасників дав їм спроможність бути активними та вмотивованими в рамках дискусійної платформи.

Організатори конференції висловлюють вдячність науковим керівникам за співпрацю та якісну підготовку учасників!

Зичимо успіху та натхнення, реалізації нових наукових здобутків!

На кафедрі музикознавства та музичної освіти функціонує наукова школа з проблем духовно-світоглядного розвитку особистості в системі неперервної мистецької освіти.

Рік заснування наукової школи: 2005

Керівник наукової школи: Олексюк Ольга Миколаївна – доктор педагогічних наук, професор, Завідувач кафедри музикознавства та музичної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Регіони діяльності осередків наукової школи:

Київ, Львів, Рівне, Запоріжжя, Вінниця, Чернівці, Івано-Франківськ, Тернопіль, Ужгород, Умань, Миколаїв, Одеса, та інші регіони України.

 Основні напрями наукового пошуку:

  • глобалізаційні процеси сучасної музичної культури і освіти;
  • теоретико-методологічні засади історії мистецької педагогіки і освіти;
  • розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій  освіті; 
  • оптимізація мистецтвознавчих дисциплін в контексті євроінтеграції;
  • професійна підготовка майбутнього вчителя музики на засадах герменевтики;
  • ціннісно-смислові основи компетентнісно орієнтованого педагогічного процесу у вищій школі;
  • інноваційні технології у вищій мистецькій освіті;

Основні напрями науково-організаційної діяльності:

  • ініціювання і координація наукових досліджень у галузі неперервної мистецької  освіти;      
  • упровадження сучасних технологій неперервної мистецької освіти в практичну діяльність навчальних закладів;
  • проведення та участь у міжнародних, всеукраїнських науково-практичних конференціях, семінарах тощо;
  • сприяння розвитку наукових осередків школи у вищих навчальних закладах України;
  • рецензування монографій, підручників, посібників;
  • участь у роботі експертних, спеціалізованих учених рад, робочих груп Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури і туризму України та НАПН України.

Наукові видання, у яких систематично висвітлюються напрями розвитку наукової школи, а також доробок науковців школи:

  • Колективна монографія «Professional Artistic Education and Culture within Modern Global Transformation», Cambridge Scholars Publishing;
  • Монографія доктора педагогічних наук, професора Олексюк О.М. «Розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій освіті»;
  • Збірник праць наукової школи доктора педагогічних наук, професора Олексюк О.М. «Духовність особистості в системі мистецької освіти»;
  • Науковий журнал «Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі»;
  • «Педагогічний процес: теорія і практика;
  • «Неперервна професійна освіта: теорія і практика».

 

Науковий доробок школи:

видано: монографії — 18, підручники — 16, навчальні посібники — 60, навчальні плани і програми – 52, методичні рекомендації – 43, статті у збірниках наукових праць – 1200, патенти на авторські свідоцтва – 8.