08-14 листопада 2024 року
До Всесвітнього Дня науки в ім'я миру та розвитку на кафедрі інструментально-виконавської майстерності Факультету музичного мистецтва і хореографії Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбувся науково-практичний марафон «КІВМ_SCIENCE_2024». У період 08-14 листопада 2024 року було проведено серію різноформатних заходів, які об’єднали науковців, викладачів-практиків і здобувачів вищої освіти у дослідженні актуальних питань мистецької освіти.
08 листопада – вебінар «Технології штучного інтелекту та авторське право: виклики, ризики, перспективи». Спікер: Тетяна Руденко, методист НМЦ досліджень, наукових проєктів та програм Київського столичного університету імені Бориса Грінченка; модератор: Маргарита Малахова, завідувач кафедри інструментально-виконавської майстерності Факультету музичного мистецтва і хореографії Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.
Під час вебінару учасники проаналізували яким чином твори, створені штучним інтелектом, охороняються в Україні згідно із чинним законодавством у сфері авторського права у порівнянні з іншими країнами, такими як США, Великобританія, країни Європейського союзу; розглянули приклади порушень авторських прав під час використання технологій штучного інтелекту; визначили основні принципи добору вхідного матеріалу для роботи зі штучним інтелектом, дотримання яких забезпечить правомірне використання творів, створених штучним інтелектом, у своїй діяльності.
11 листопада – засідання круглого столу на тему «Особливості індивідуального підходу в розвитку виконавської майстерності музиканта-піаніста у закладах вищої освіти». З науковими доповідями виступили: О.Д. Ляшенко, к.п.н., доцент; Є.В. Куришев , к.п.н., доцент; Т.М. Бутенко, старший викладач; Л.І. Гаркуша, старший викладач. У дискусії щодо означеної проблеми взяли участь науково-педагогічні та педагогічні працівники, здобувачі спеціальності «Музичне мистецтво». На завершення заходу, як ілюстрація індивідуального підходу в розвитку виконавської майстерності музиканта-піаніста «в дії», прозвучали відеозаписи фортепіанних творів європейської та української класики у виконанні студентів-піаністів освітньої програми Інструментальне виконавство (фортепіано).
12 листопада – майстер-клас на тему «Етюди: удосконалення техніки гітариста-виконавця». Лектор – старший викладач кафедри інструментально-виконавської майстерності Гончаров Михайло Олегович, ілюстратори – студенти першого та другого курсів освітньої програми «Інструментальне виконавство (оркестрові, струнні, народні, духові та ударні інструменти)»: Єва Чернухіна (клас доцента Білоус В.П.), Андрій Богинський, Максим Баталов (клас старшого викладача Гончарова М.О.) та Євген Сліпченко (клас старшого викладача Тущенка М.М.). Учасники майстер-класу ознайомилися з основними класичними гітарними школами, методами роботи над різними етюдами з метою вирішення технічних проблем. На завершення послухали невеликий концерт з етюдів у виконанні Михайла Гончарова.
13 листопада – майстер-клас з технологій комп’ютерного аранжування і звукозапису «Практичне використання музичних комп'ютерних технологій в навчальній та концертній роботі»; лектори – Катерина та Сергій Цимбали, старші викладачі кафедри інструментально-виконавської майстерності.
Захід пройшов у змішаному форматі й об’єднав студентів та науково-педагогічних працівників ФММХ і Білгород-Дністровського фахового педагогічного коледжу. У рамках майстер-класу було представлено процес комп’ютерного аранжування теми «Ode an die Freude» з Фіналу 9-ї симфонії Людвіга ван Бетховена, у результаті якого фрагмент класичного шедевру отримав нове звучання, демонструючи безмежні можливості сучасних технологій звукозапису та комп’ютерного аранжування.
13 листопада – творча зустріч «За куртиною часу», присвячена 135-річчю від дня народження видатного українського композитора Левка Миколайовича Ревуцького. Це спільний проєкт кафедри інструментально-виконавської майстерності та кафедри академічного та естрадного вокалу, авторкою якого стала, Марта Василевич старша викладачка кафедри інструментально-виконавської майстерності.
Яскравою увертюрою до концертної програми прозвучало вступне слово Валентини Кузик, доктора філософії мистецтва, старшої наукової співробітниці відділу музикознавства та етномузикології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Рильського, члена Національної спілки композиторів України. У концертній програмі прозвучали фортепіанні, вокальні та скрипкові твори Л. М. Ревуцького, які натхненно виконали студенти освітніх програм «Інструментальне виконавство» та «Сольний спів», старша викладачка кафедри інструментально-виконавської майстерності Олена Овчаренко-Пєшкова. Концертну програму майстерно провела старша викладачка кафедри академічного та естрадного вокалу Ольга Процишина. На зустрічі були присутні правнук композитора, Тарас Ревуцький, та представники громади родинного села Ревуцьких Іржавець на Чернігівщині.
14 листопада – майстер-клас Станіслава Гумінюка, доктора мистецтва, доцента кафедри інструментальної майстерності, на тему: «Шляхи розвитку технічної майстерності піаніста: від вправ до етюдів». В якості ілюстраторів участь взяли здобувачі 1 курсу освітньої програми «Інструментальне виконавство (фортепіано)» – Вакулка Вікторія та Косов Антон (кл. Гумінюка С.П.). Протягом майстер-класу було висвітлено багато актуальних питань, повʼязаних з основними етапами роботи над технічним розвитком студентів-піаністів у вищій школі, роботою піаніста над гамами, вправами та етюдами, правильному встановленню художніх цілей у роботі над ними. Кульмінацією майстер-класу стало виконання студентами етюдів Фридерика Шопена op. 10 №12 та op.25 №9.
14 листопада – у приміщенні ОЦІУМ Бібліотеки імені Євгена Кравченка студенти, творчі колективи та викладачі кафедри інструментально-виконавської майстерності презентували для мешканців міста культурно-просвітницький проєкт «У світі музики» з циклу «Оpen music play» у рамках соціального проєкту «З Києвом і для Києва»; автор проєкту Маргарита Малахова. Ця подія стала фінальною у серії заходів, які відбувалися на кафедрі протягом тижня. Захід мав соціально-просвітницький формат і реалізував мету – «відкрити музику», зокрема інструментально-виконавське мистецтво, слухачам-громадянам, познайомити їх з творчістю українських і зарубіжних композиторів через призму виконавської інтерпретації молодих виконавців, студентів, які, у свою чергу, потребують слухацької уваги задля професійного і особистісного розвитку. У концертній програмі взяли участь студенти та творчі колективи ФММХ. Відкрита музика відкрила серця!